افزایش مراجعات اشخاص گرمازده به اورژانس/ عوارض ناگوار گرمازدگی شدید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به عوارض گرمازدگی و افزایش اشخاص گرمازده که به مراکز اورژانس و درمانگاهها مراجعه می کنند، اخطار داد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: متاسفانه در این ایام که دمای هوا به شدت بالا رفته است، تعداد کسانی که به سبب گرمازدگی به درمانگاهها و مراکز اورژانس مراجعه می کنند، رو به افزایش است.

وی، همزمانی روزهای گرم و ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و افزود: بیشترین مراجعات به درمانگاهها شامل کسانی است که مجبورند زیر آفتاب کار کنند.خسرونیا از کارگران ساختمانی، ماموران پلیس، کارگران خدماتی شهرداری و… به عنوان اشخاصی نام برد که بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به علائم گرمازدگی اشاره کرد و افزود: سرگیجه، تهوع، اسهال، افت فشارخون و ضعف و بی حالی، از علائم گرمازدگی است.

وی با پیشنهاد به سالمندان، کودکان و بیماران برای خارج نشدن از منزل در ساعات ۱۲ تا ۱۶ بعدازظهر، اظهارداشت: کسانی که مجبورند در معرض آفتاب کار کنند و یا اینکه تردد کنند، بهتر است از لباسهای سفید رنگ و روشن و همچنین کلاه استفاده کنند.

خسرونیا ادامه داد: فردی که احساس می کند دچار گرمازدگی شده است، بهتر است به نقطه ای خنک و سایه برود و استراحت کند. اما فردی که دچار گرمازدگی شدید می شوند، می بایست به بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرد. زیرا، عوارض گرمازدگی شدید، به مراتب خطرناک است.

وی افزود: عرق بسیار سبب از دست رفتن آب بدن شده و در نتیجه خون کافی به کلیه ها نمی رسد و فرد دچار نارسایی کلیه می گردد.این متخصص بیماریهای داخلی، همچنین به عوارض افت فشارخون ناشی از گرمازدگی اشاره کرد و گفت: افت فشارخون سبب آسیب به کبد و مغز انسان می گردد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.