افزایش مراجعه به داروخانه هلال احمر/کمبود سرم و داروی کرونا نداریم

ایسنا/اصفهان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در داروخانه هلال احمر اصفهان مشکلی برای تحویل سرم و داروی بیماران کرونایی نداریم و تلاش می کنیم سبد دارویی بیماران را تکمیل تحویل دهیم.

امیر جلالیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه با توجه به شرایط همه گیری کرونا در استان، نیاز مراجعه کنندگان به داروهای کرونا افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: به دنبال تعاملی که با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عمل آمده، داروخانه هلال احمر اصفهان به عنوان یکی از داروخانه های مرجع تأمین داروهای کرونا در استان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سبد دارویی در داروخانه هلال احمر اصفهان را تقریبا تکمیل نگه داشته ایم تا بتوانیم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم، گفت: تا دو ماه پیش آمار مراجعه کنندگان به داروخانه هلال احمر هر روز بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ نفر بود، اما در ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان هستیم و روزانه ۸۰۰ نفر در این داروخانه دارو تحویل می گیرند، که این عدد به غیر از مراجعه کنندگانی است که مشکل نسخه دارند و یا داروی آنها موجود نیست.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان با اشاره به کمبود سرم در کشور، گفت: در داروخانه هلال احمر مشکلی برای تحویل سرم به بیماران نداشتیم و هیچ بیماری بدون سرم از داروخانه بر نمی گردد.

وی افزود: باتوجه به افزایش آمار مراجعه کنندگان به داروخانه هلال احمر اصفهان، در ایام تعطیل و حتی روزهای تاسوعا و عاشورا نیز از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۱۰ شب به مراجعه کنندگان خدمت رسانی کردیم. از اواخر سال ۹۸ تاکنون حتی روزهایی که تعطیل عمومی بود درب داروخانه را به روی بیماران و مراجعه کنندگان باز نگه داشتیم.

 جلالیان از توسعه فضای فیزیکی این داروخانه و سالن انتظار مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: در حد توان و بضاعت خود تلاش کرده ایم داروی بیماران را تامین و سبد دارویی را تکمیل تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تاکمین داروهای کرونا هیچ مشکلی نداریم و حتی از استان های همجوار به داروخانه هلال احمر اصفهان مراجعه می کنند و داروهای آنها را تامین می کنیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان در مورد کمبودهایی دارویی نیز گفت: به دلیل تحریم های ظالمانه برای تامین برخی از داروها در کشور محدودیت داریم، اما براساس یک سیاست درست و اصولی، داروخانه های بیمارستان ها جور این کمبودها را کشیده اند و برخی از داروهای خاص در بیمارستان ها تامین می شود تا بدست بیماران نیازمند برسد.

وی تاکید کرد: برخی داروها دستورالعمل مشخص دارد و نمی توانیم بدون نسخه و دستور پزشک به مراجعه کنندگان تحویل دهیم، درحالی که فرهنگ مصرف بی رویه دارو در کشور باعث شده برخی برای دریافت دارو بدون دستور پزشک مراجعه کنند.

جلالیان از مردم درخواست کرد به پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ توجه ویژه ای داشته باشند و گفت: کرونا درمان اساسی ندارد و همه درمان ها، درمان های علامتی است. بالا بودن آمار مرگ و میر باید هشداری برای تک تک ما باشد تا به صورت جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.