افزایش مرخصی زایمان نیازمند اعتبار ۱۷۰میلیاردی است/ زنان شاغل خواستار اجرای قانون می باشند

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخصوص سرنوشت افزایش مرخصی زایمان زنان گفت: فراکسیون زنان مجلس با توجه به درخواست بسیاری از زنان در جامعه با جدیت پیگیر اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان می باشند.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، خاطرنشان کرد: اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان ضرورت دارد و این جزئی از سیاست های افزایش جمعیت در کشور خواهد بود اما متاسفانه دستگاه های اجرایی کمبود اعتبار را برای اجرایی نشدن این قانون بهانه می کنند.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید برای اجرای این قانون اقدامی جدی انجام دهد، اظهار داشت: متأسفانه با وجود ابلاغ دولت برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان، ارگان ها و دستگاه های اجرایی هنوز این قانون را اجرا نکرده اند که دولت باید پیگیری جدی برای تسریع در اجرای آن را به دستگاه ها دستور دهد.
وی افزود: بسیاری از زنان شاغل در جامعه که مشمول این قانون می شوند، مکررا از ما خواستار پیگیری اجرای افزایش مرخصی زایمان می باشند.

این نماینده مجلس درخصوص میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان یادآور شد: طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان در سال جاری میزان ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز هست که هنوز این میزان محقق نشده است.

با وجود تصویب قانون افزایش مرخصی زنان در تاریخ ۲۹ خرداد سال جاری و همچنین مصوبه هیات دولت در همین رابطه در تاریخ ۱۹ تیرماه این ابلاغیه توسط بعضی سازمان‌ها اجرا نشده است.

بر این اساس، معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این راستا اعلام کرده است که به منظور اهمیت موضوع افزایش مرخصی زایمان با معاون اول رییس جمهور مکاتبه شده و براساس مکاتبات صورت گرفته به آن دسته از دستگاه‌هایی که با وجود نداشتن مشکل قانونی و اعتباری این قانون را اجرا نکنند، در جلسه دولت به آن ها تذکر داده خواهد شد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.