افزایش مشکلات قلبی در مناطق زلزله زده ژاپن پس از سونامی سال گذشته

ممتاز نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد پس از زمین لرزه و سونامی مارس ۲۰۱۱ در ژاپن تعداد موارد سکته های قلبی در منطقه میاگی با جهش روبرو شده و به مدت ۶ هفته مدام در حال افزایش بوده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، تعداد افرادی نیز که دچار ایست قلبی یا سایر مشکلات قلبی شده اند بلافاصله پس از زمین لرزه افزایش یافته اما ظرف ۳ هفته به حالت عادی بازگشته است.

محققان دانشگاه توهوکو به رویترز گفتند که ممکن است علت این جهش در کوتاه مدت نرسیدن دارو و سرمای هوا و نمک زیاد غذاهای کنسرو شده و استرس های جسمی و روانی دو دوره ای طولانی تر باشد.

زمین لرزه ۹ ریشتری سال ۲۰۱۱ ژاپن منجر به مرگ بیش از ۱۵ هزار تن شد که شهر میاگی نزدیک ترین شهر به مرکز زلزله بوده و ۹۵۰۰ نفر از مردم آن جان باختند.

محققان همچنین بیان کرده اند که تحقیقات قبلی نیز نشان دهنده ارتباط زمین لرزه با افزایش کوتاه مدت مشکلات قلبی عروقی بوده است.

تعداد افراد مبتلا به سکته قلبی بلافاصله در روز زمین لرزه افزایش یافته است. برای مثال در۱۰ مارس تنها ۵ مورد در این رابطه به بیمارستان اورده شده بودند اما در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ و روز وقوع زمین لرزه ۱۷ نفر دچار این مشکلات شده بودند.

برخی کارشناسان علت این اتفاق را حساس بودن قلب در برابر استرس شدید ناگهانی می دانند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.