افزایش مطالعه کتابهای الکترونیک/ کتابهای کاغذی طرفدار ندارند

۱۰م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت اشخاصی که از کتابهای الکترونیکی برای مطالعه استفاده می کنند افزایش یافته است.

براساس نتایج تحقیقات مرکز پژوهش اینترنت پیو، درصد آمریکاییهای ۱۶ ساله و بالای آن که کتاب الکترونیکی می خوانند از ۱۶ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۲۳ درصد رسیده است.

در عین حال تعداد اشخاصی که در ۱۲ ماه قبل کتابهای کاغذی مطالعه کرده اند از ۷۲ درصد جمعیت اشخاص بالای ۱۶ سال به ۶۷ درصد رسیده است.

به طور کلی تعداد اشخاص کتابخوان در اواخر سال ۲۰۱۲ ، ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۶ سال بوده است این میزان از ۷۸ درصد اواخر سال ۲۰۱۱ کاهش کوچک و آماری داشته است.

براساس گزارش “پیو”، حرکت به سمت خواندن کتابهای الکترونیکی همزمان با افزایش مالکیت دستگاه هایی که از آن برای خواندن کتابهای الکترونیک به کار می رود صورت گرفته است. به صورت کلی تعداد اشخاصی که یا تبلت دارند و یا از دستگاه های خاص خواندن کتابهای الکترونیکی چون کیندل و یا نوک استفاده می کنند از ۱۸ درصد اواخر سال ۲۰۱۱ به ۳۳ درصد در اواخر سال ۲۰۱۲ رسیده است.

تا نوامبر سال ۲۰۱۲، حدود ۲۵ درصد از آمریکاییهای بالای ۱۶ سال تبلتهایی چون آی پد و یا کیندل فایل دارند که این میزان ۱۰ درصد نسبت به آمار اواخر سال ۲۰۱۱ تغییر کرده است.

در پایان سال ۲۰۱۲، ۱۹ درصد آمریکاییهای بالای ۱۶ سال دستگاه های ویژه کتابهای الکترونیکی داشتند که این میزان در مقایسه با همین دوره در سال قبل تنها ۱۰ درصد بوده است.

حرکت به سمت خواندن کتابهای الکترونیکی همچنین بر کتابخانه ها نیز تأثیرگذار بوده است. تعداد اشخاصی که از کتابخانه ها کتاب الکترونیکی به امانت گرفتند از ۳ درصد سال قبل به ۵ درصد رسیده است. علاوه براین آگاهی از این امر که کتابخانه ها کتاب الکترونیک امانت می دهند در حال افزایش است؛ امسال این میزان از ۲۴ درصد سال قبل به ۳۱ درصد رسیده است.

این ارقام از طریق تحقیقات انجام شده توسط مرکز پژوهشی اینترنت پیو و پروژه زندگی آمریکایی در ۱۵ اکتبر تا ۱۰ نوامبر ۲۰۱۲ میان ۲۲۵۲ نفر ۱۶ سال به بالا انجام شده است.

درمیان جمعیت اشخاص کتابخوان، اشخاصی که بیشتر به کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهند اشخاصی با مدرک دانشگاهی و یا دانشجویان می باشند.

این درشرایطی است که اشخاص بین ۳۰ تا ۴۹ سال نیز از در ردیف بعدی اشخاص کتابخوان قرار می گیرند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.