افزایش منابع بانکهای استان خراسان شمالی

بینا- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت: هیات دولت در نشست روز چهارشنبه خود در بجنورد در قالب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای این استان مصوب کرد.
به گزارش بینا، بهمنی، به ایرنا اظهار داشت: این اعتبار برای تکمیل طرح های تولیدی و صنعتی نیمه کاره در استان خراسان شمالی در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن هیات دولت یکهزار میلیارد ریال منابع قرض الحسنه مازاد بر سرمایه در گردش برای این استان مصوب کرد.
رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت: همچنین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال منابع متفرقه دیگر نیز برای بانک های دولتی خراسان شمالی در هیات دولت مصوب شده است.
بهمنی در مورد جبران کمبود منابع بانکی، بانک های خراسان شمالی افزود: هم اکنون میزان مصارف بانک های استان ۶۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از منابع بانکی است.
وی افزود: این مصارف در بخش قرض الحسنه ای ۲۰ درصد بیشتر از منابع قرض الحسنه ای در اختیار آنها است.
وی اضافه کرد: هیات دولت در این نشست مصوب کرد تا میران منابع بانک های دولتی این استان از محل منابع بانکی سایر استان های کشور افزایش یابد.
بهمنی گفت: علاوه بر آن در نشست هیات دولت مصوب شد، در پرداخت تسهیلات بانکی در این استان به مصارف توجهی نشود و خارج از منابع در این بخش تصمیم گیری شود.
وی اشاره ای به میزان افزایش منابع بانکی بانک های خراسان شمالی از محل منابع بانکی سایر استان ها نکرد.
هیات دولت پیش از ظهر چهارشنبه در آخرین روز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به ریاست معاون اول رییس جمهوری در بجنورد تشکیل جلسه داد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.