افزایش میزان وام مسکن در شرایط فعلی به صلاح نمی باشد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

42-90.jpg

یک کارشناس افزایش میزان وام مسکن در شرایط فعلی را به صلاح ندانست و معتقد است: با توجه به التهاب‌های موجود در بازار و حجم نقدینگی بالای جامعه، در صورت افزایش میزان وام مسکن با افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

مجید دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار نمود: سودآوری بازار ارز و طلا سبب شد بسیاری از سرمایه‌ها از حساب‌های بلندمدت خارج شده و در دست مردم جابه‌جا شود لذا بازار استعداد بالا رفتن قیمت‌ها را دارد و اگر با افزایش میزان وام‌ مسکن به این نقدینگی بیفزاییم این تورم جهش بیش‌تری خواهد داشت.

وی دیگر نتیجه احتمالی افزایش وام‌ها را جلب توجه مردم به سمت بازار مسکن دانست و گفت: این امر جنبه مثبت و منفی دارد؛ از طرفی با سرمایه‌گذاری در بازار مسکن از التهاب بازار ارز کاسته می‌شود و از سوی دیگر افزایش قیمت‌ها را دربردارد.

دلاوری همچنین از لزوم توجه بیش‌تر به مسکن به عنوان بخش حقیقی و تولیدی اقتصاد تاکید و تصریح نمود: صنعت ساختمان مراحل بسیاری دارد که چه در زمینه‌های زیرساختی و چه در ایجاد اشتغال می‌تواند نقش موثری ایفا کند اما حساسیت‌ها نیز بالاست و بسیاری از ابعاد آن نیاز به بررسی دارد. در حال حاضر در کلان‌شهری مانند تهران افزایش ۲۰ درصدی وام‌های مسکن و افزایش سقف وام اثرات منفی خواهد داشت که نیاز به چاره‌اندیشی دارد.

این کارشناس در پایان خاطرنشان نمود: دولت در کنار افزایش وام می‌تواند طرح‌های حمایتی دیگری نیز به کار گیرد. برای مثال طرح وام دادن به خانه‌های بالای ۱۲ سال ساخت که اگر از نظارت کافی برخوردار باشد، مفید است اما در مناطقی مانند اکباتان خانه‌های بالای ۳۰ سال ساخت داریم که هنوز کیفیت خود را حفظ نموده‌اند و می‌توان برای خرید این خانه‌ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفت و قدرت خرید مردم را افزایش داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.