افزایش نقش پذیری جنبش عدم تعهد در عرصه جهانی منوط به سازو کارهای جدید است

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در آستانه برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو عدم تعهد در تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به این که این جنبش بیش از ۱۲۰ کشور عضو و ناظر دارد، اظهارداشت: بر این اساس ، این نهاد بین المللی می تواند در تحکیم و تقویت صلح جهانی نقش موثری را ایفا کند.

وی بااشاره به میزبانی اجلاس سران غیرمتعهدها از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری این اجلاس در تهران در این برهه از زمان که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با بیداری اسلامی روبرو شده و با توجه به رویدادهایی همچون جنبش وال استریت در آمریکا و اعتراضات مردمی در مناطق مختلف اروپا ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سردار جزایری یادآور شد: شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در حالی قرار است در اوایل شهریور ماه در تهران برگزار شود که برخی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا به طور مستمر، انزوای جمهوری اسلامی ایران را در صحنه بین المللی تبلیغ می کنند، که از این لحاظ نیز این اجلاس رویدادی بزرگ و حائز اهمیت سیاسی برای کشورمان بشمار می رود.

وی گفت: هر چند پیش بینی می شود رسانه های استکباری نیز تلاش های مذبوحانه خود را در راستای کم اهمیت جلوه دادن این رویداد بزرگ در تهران داشته باشند، اما پتانسیل موجود در جنبش عدم تعهد به گونه ای است که قطعا این نشست مورد توجه افکار عمومی جهانیان قرار خواهد گرفت.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در خصوص نقش اعضای جنبش عدم تعهد در دفاع از منافع کشورهای در حال توسعه نیز گفت: هرچند اعضای جنبش عدم تعهد تاکنون گام های ارزنده ای در این زمینه برداشته اند اما ظرفیت های نهفته در این جنبش بسیار بیش از عملکرد فعلی آن است.

سردار جزایری با بیان این که از این لحاظ انتقادات جدی بر جنبش عدم تعهد وارد است ،اظهار داشت: شاید یکی از علت های اصلی آن وجود دولت ها و رژیم هایی است که سنخیت لازم را با رسالت این جنبش ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی هایی که جنبش غیرمتعهدها دارد قادر است نقش موثری در صلح جهانی و جلوگیری از تروریسم دولتی و غیردولتی علیه مظلومان ایفا کند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح افزود: برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران می تواند زمینه های مناسبی برای بازیابی مجدد جنبش و تامل بیشتر اعضاء در وظایفشان در قبال رویدادهای جهانی و بخصوص مقابله با زیاده خواهی های رژیم سلطه و تروریسم جهانی به سرکردگی صهیونیزم جهانی و ابر سرمایه داری جهانی فراهم آورد.

سیام**۱۴۷۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۱۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.