افزایش هدیه ایثار متناسب با تورم به اهداکنندگان کلیه/ استفاده از تجارب جهانی برای کنترل سرطان

۱۸اردیبهشت،

به گزارش گروه سیاسیممتازنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز(چهارشنبه) در دیدار اعضای هیئت امنا، مدیران، کارکنان و خیرین بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه اساس فعالیت این بنیاد که ۱۷ سال از تأسیس آن می‌گذرد، احساس وظیفه و همت والای انسان‌های خیّر است، گفت: شما راه و روش کمک به هم‌نوعان به خصوص بیمارانی چون هموفیلی، تالاسمی و سایر بیماری‌های خاص و سرطانی و پرهزینه را که نیازمندترین قشر جامعه می باشند، انتخاب کرده‌اید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار که بمناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس بنیاد امور بیماریهای خاص برگزار شد با اشاره به تأکیدات قرآن کریم در مورد اهمیت انفاق و رسیدگی به نیازمندان، حوزه فعالیت بنیاد امور بیماری‌های خاص را میدانی بسیار روشن و مشعشع انسانی و اسلامی دانست و گفت: از دوره‌ای که در مجلس بودم، به سبب مراجعات این نوع بیمارها، ضرورت تشکیل بنیادی برای تحت پوشش قرار دادن این قشر خاص جامعه ایجاد شد.

وی دستاوردهای چشمگیر این بنیاد را در راستای حمایت از بیماران خاص مؤثر دانست و افزود: این توفیقی است که خدا نصیب شما کرده است و مهمترین عامل توسعه امروزی آن کمک‌های مردمی و خیرین می‌باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر ضرورت تأمین اجتماعی کامل و جامع برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه، به تقدیم لایحه‌ای جامع و کامل در دوران مسئولیت خود با درنظر گرفتن منابع مالی آن به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در صورتی که موضوع جدّی گرفته می‌شد ما امروز شاهد مشکلات کمتری برای درمان بیماری‌های خاص بودیم و بخشی از نیازهای اساسی و فوری بیماران با آن لایحه حل می‌گردید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به منابع و ثروت‌های عظیم موجود در کشور گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای برون‌رفت از مشکلات کنونی وجود دارد.

وی تأسیس مراکز خدمات‌رسانی و بیمارستانی مختص بیماران خاص در کشور را بسیار مهم عنوان کرد.

عضو مجلس خبرگان، همچنین کمک‌های دولتی در خصوص رفع و کاهش مشکلات بیماران خاص را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات می‌تواند افزایش هدیه ایثار متناسب با تورم به اهداءکنندگان کلیه باشد تا نیازمندان بتوانند از خدمات پیوند کلیه در کشور با دغدغه کمتری استفاده کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین توجه بیشتر به درمان بیماران سرطانی را خواستار شد و گفت: سرطان اکنون بلای بزرگی در جهان شده‌ است و آمار رو به تزاید این بیماری در ایران نشان می‌دهد که کشور ما نیز از این مشکل بی‌نصیب نبوده است.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه در این خصوص می‌تواند از سرعت رشد آن جلوگیری کند و باید در این خصوص از تجارب جهانی نیز استفاده مناسب شود.

در ابتدای این دیدار آقای محمدباقر لاریجانی دبیرکل بنیاد بیماری‌های خاص گزارشی را از اهدف شکل‌گیری و همچنین فعالیت‌های این بنیاد در ۱۷ سال اخیر از جمله افزایش مراکز درمانی از ۱۸۱ مرکز به بیش از ۱۰۰۰ مرکز، داشتن ۵۰۰ مرکز دیالیزی و ۲۵۰ مرکز پیوند کلیه ارائه داد.

وی افزود: بنیاد بیماری‌های خاص طی این مدت حدود ۲۱۰۰ دستگاه دیالیز، بیش از ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی و حدود ۱۰۰۰۰ دستگاه تجهیزات به این واحدها اهداء کرده است.
دکتر محمدباقر لاریجانی با اشاره به تهیه بروشور آموزشی و ایجاد وب‌سایت و پایگاه اینترنتی و انتشار یافتن فصل‌نامه‌های مرتبط برای هدایت و راهنمایی بیماران و خانواده‌هایشان، کمک بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب هدیه ایثار، پوشش ۲۶۰۰۰ بیمار پیوند کلیوی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال و کمک به تدوین قانون اهدای عضو را از جمله اقدامات این بنیاد نام برد.

دبیر کل بنیاد بیماری‌های خاص با برشمردن سایر خدمات و فعالیت‌های این بنیاد با محوریت عدالت‌مداری در حوزه سلامت، تأسیس مرکز ملی سرطان، ایجاد اقامتگاه برای بیماران و تأمین دارو و تجهیزات لازم برای بیماران خاص از جمله کلیوی- دیابتی، سرطانی و سایر موارد گفت: این اقدامات بدون کمک‌های مردمی و حضور و مشارکت خیرین امکان‌پذیر نبود.

در پایان این دیدار پس از تقدیم لوح قدردانی از منتخبین و خیّرین از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نامه‌ای به نمایندگی از جامعه بیماران خاص کشور قرائت شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.