افزایش واردات روغن‌های گیاهی ایران در سال ۲۰۱۲

۶ م دیماه ،

شرکت تحقیقاتی “اویل ورلد” در گزارشی پیش‌بینی کرد که واردات روغن گیاهی از سوی ایران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به رغم تشدید محدودیت‌های بین‌المللی و پیش‌بینی تاثیر آن‌ها بر مختل شدن واردات کالاهای غذایی، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در هامبورگ در گزارشی نوشت: پیش‌بینی می‌شود واردات روغن سویا از سوی ایران از ۴۲ هزار تن در مدت سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ میلادی به ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تن در سه ماهه چهارم امسال افزایش یابد. آرژانتین تامین‌کننده اصلی‌ روغن سویا برای ایران در این سه ماهه است.

“اویل ورلد” در ماه ژوییه از افزایش چشمگیر واردات روغن‌های گیاهی و کنجاله سویا ایران از ماه ژوئن خبر داده بود. این شرکت پیش‌بینی کرده است که مجموع واردات روغن سویا و آفتابگردان از سوی ایران به بالاترین میزان در پنج سال قبل صعود کند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که واردات روغن دانه آفتابگردان در سه ماهه چهارم به ۵۰ تا ۶۰ هزار تن در مقایسه با ۴۲ هزار تن در مدت مشابه سال قبل برسد و اوکراین تامین کننده اصلی‌ آن خواهد بود.

به گزارش بیزینس ویک، پیش بینی می‌شود که میزان خرید روغن سویا از سوی ایران برای کل سال ۲۰۱۲ میلادی به ۵۲۹ هزار تن در مقایسه با ۴۲۹ هزار تن در سال قبل افزایش یابد. در حالی که واردات روغن دانه آفتابگردان طی همین مدت ممکن است بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و از ۱۴۲ به ۳۱۴ هزار تن برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.