افزایش وام‌ودیعه مسکن و کمک هزینه تحصیلی دستیاران پزشکی

۲۸م اسفند ،

17-387.jpg

معاون آموزشی وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از افزایش وام ودیعه مسکن و ضروری دستیاران رشته‌های تخصصی پزشکی خبر داد.

دکتر بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مصوبات هفتاد وششمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به افزایش وام ودیعه مسکن و ضروری دستیاران گفت: مبالغ دریافتی توسط دستیاران رشته‌های تخصصی پزشکی بالینی در کلیه دانشگاه‌های علوم‌پزشکی باید با مبالغ دریافتی توسط اشخاص مربوطه در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مستقر در شهرهای بزرگ (تیپ یک) یکسان شود.

وی افزود: بنابراین صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت باید با تصویب هیئت امنای مربوطه مبلغ وام ودیعه مسکن و ضروری دستیاران رشته‌های تخصصی پزشکی بالینی پس از یکسان‌سازی مبالغی که در حال حاضر پرداخت می‌شود، حداقل به میزن ۵۰ درصد افزایش دهد.

عین‌اللهی با اشاره به افزایش کمک هزینه ماهیانه دستیاران رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی به میزان ۵۰ درصد اظهارکرد: ارقام موجود پس از یکسان سازی باید اعمال شود.

وی با اشاره به ارتقای علمی دستیاران به منظور افزایش ایجاد انگیزه برای شرکت در سمینارهای مرتبط رشته‌های تخصصی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی که توسط دانشگاه‌های علوم‌پزشکی یا با همکاری آنان برگزار می‌شود، اظهارکرد: دستیاران برای شرکت در این سمینارها از پرداخت حق ثبت‌نام معاف می باشند.

وی افزود: دستیاران رشته‌های تخصصی مشمول ضوابط بیمه تامین‌اجتماعی یا خدمات‌درمانی به صلاحدید روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بوده، بنابراین دانشگاه‌ها موظف به اجرای مفاد ضوابط مربوطه می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.