افزایش کشته‌‌شدگان حادثه بندرامام

با فوت یکی از آتش نشانان حادثه دیده مجتمع پتروشیمی بندر امام در آلمان، تعداد کل افراد کشته شده در این حادثه آتش سوزی به ۷ نفر رسید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، با گذشت ۲۲ روز از وقوع حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندرامام، تعداد کل کشته شدگان این حادثه به ۷ نفر رسید.

یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پنروشیمی امروز ۴ شهریور با تایید فوت آقای جوادنیا در بیمارستانی در آلمان، گفت: با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۳ نفر از مصدومان حادثه پتروشیمی بندرامام برای درمان به آلمان اعزام شده اند.
 
وی با اعلام اینکه درمان ۲ فرد مصدوم دیگر در آلمان در حال انجام است، تصریح کرد: با فوت این آتش نشان تعداد کل کشته شدگان حادثه آتش سوزی پتروشیمی بندرامام به ۷نفر افزایش یافته است.
 
عبدالحسین بیات، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره وضعیت خانواده کارکنان مصدوم و یا کشته شده مجتمع پتروشیمی بندر امام پیشتر گفته بود: در این حادثه خانواده افرادی که صدمه دیدند، از هر جهت مورد حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند.
 
وی با بیان اینکه وضعیت درمانی تمامی این حادثه دیدگان به طور دقیق دنبال خواهد شد، اعلام کرده بود: از هر امکاناتی  که پزشکان و متخصصان تجویز می کنند، استفاده می شود و حتی در انتخاب بیمارستان و مراکز درمانی، بهترین بیمارستان، اکیپ پزشکی، دارو و درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
به گفته معاون وزیر نفت، افرادی که در این حادثه آتش سوزی بسته به مقدار آسیبی که دیده باشند مطابق نظریه کمیسیون پزشکی وزارت نفت، درصد آسیب دیدگی و از کار افتادگی مشمولشان شود، مطابق آن مورد حمایت کامل مالی و معنوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار خواهند گرفت.
 
این مقام مسئول در خصوص افراد فوت شده در این حادثه، تاکید کرده بود: مقررات ویژه‌ای برای حمایت از آتش نشان فوت شده و خانواده وجود دارد و در اینباره توسط مجموعه وزارت نفت هیچگونه تنگ نظری اعمال نخواهد شد.
 
این مقام مسئول در پایان تعداد کشته شدگان حادثه را یک نفر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با وجود کشته شدن یک نفر در این حادثه، اقدامات درمانی برای بهبودی وضعیت جسمانی سایر حادثه دیگان در دستور کار قرار دارد.
 
 حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بندر امام، ساعت ۱۵:۲۵بعدازظهر جمعه ۱۳مرداد به دلیل نشتی گاز در خط لوله خوراک این مجتمع پتروشیمی حادثه آتش سوزی به وقوع پیوسته است.
 
پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است. محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی ایران است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.