افزایش یک درصدی شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی

۰۸م آذر ،

چکیده: در معاملات روز جاری بورس تهران متغیرهای این بازار باز هم صعود کردند و رکوردهای تازهی را به ثبت رساندند که بر همین اساس شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی یک درصد دیگر رشد یافت .

در نتیجه داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته یک درصد دیگر به ارزش شاخص کل افزوده شد و این متغیر با رشدی ۳۲۱ واحدی به رقم ۳۲ هزار و ۳۳۹ رسید.

نمادهای فولاد مبارکه، چادرملو، گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، فولاد خوزستان و هلدینگ پارسیان بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند.

این گزارش حاکی است امروز شاخص صنعت نیز ۳۰۱ واحد بالا رفت و در عدد ۲۷ هزار و ۲۶۰ قرار گرفت. همچنین شاخص ۵۰ شرکت فعالتر ۹ پله رشد کرد.

گفتنی است شاخص بازار اول با صعود ۲۵۷ واحدی به عدد ۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم با رشد ۵۰۶ واحدی در رقم ۴۹ هزار و ۲۷۸ واحد قرار گرفت.

معامله گران بورسی در این روز ۴۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار برگه سهم و حق تقدم را جابه جا کردند و ارزش این معاملات یک هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال بود.

روند صعودی امروز سبب شد تا ارزش روز بازار نیز با ثبت رکوردی تازه از مرز ۱۴۷ هزار میلیارد تومان عبور کند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، نورد آلومینیوم، شیمیایی صنعتی سینا، لامپ پارس شهاب، پتروشیمی خارک، بانک کارآفرین و پارس سوییچ بود.

در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای شیر پاستوریزه پگاه خراسان، لبنیات کالبر، کنتور سازی، کاشی تکسرام، سیمان بهبهان، لیزینگ صنعت و معدن و قند قزوین بود.

پربیننده ترین نمادهای بازار نیز شرکت های پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو و ملی مس بودند.

سرمایه گذاران بورسی طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای پتروشیمی خارک، مپنا، بانک کارآفرین، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی خارک، فولاد خراسان و آذرآب تشکیل دادند.

این در حالی بود که نمادهای گروه صنعتی ملی، داروسازی اسوه، بانک تجارت، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، البرز دارو، داروسازی فارابی و پارس دارو با طولانی ترین صف های فروش رو به رو شدند.

این گزارش حاکی است بیشترین حجم معاملات نیز متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه گذاری معادن و فلزات، بانک ملت، بانک انصار، آذرآب و فولاد مبارکه بود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.