افزایش ۲۸ درصدی سرطان ریه در زنانی که همسران‌شان سیگار می‌کشند

۱۶خردادماه،
ممتاز نیوز : کارشناس دخانیات اعلام کرد: احتمال ابتلا به سرطان ریه در زنان غیرسیگاری که در معرض دود غیرمستقیم دخانیات همسرانشان می باشند، حدود ۲۸ درصد افزایش می‌یابد.

سهیل ابراهیمی در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به اینکه سیگار کشیدن در مردان بیشتر است زنان و کودکان به میزان قابل توجهی در معرض دود غیر مستقیم آن قرار می‌گیرند و به واسطه آن آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: از تمام مرگ و میرهایی که به دود غیر مستقیم دخانیات نسبت داده می‌شود حدود ۴۷ درصد از آن در زنان غیر سیگاری اتفاق می‌افتد.

این کارشناس دخانیات اعلام کرد: ‌استنشاق دود غیر مستقیم دخانیات تأثیر منفی سریعی بر سیستم قلب و عروق، لخته شدن خون و افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی و سکته را دارد.

ابراهیمی افزود: همچنین دود غیر مستقیم دخانیات سبب بروز علائم بیماری‌های مزمن تنفسی مانند سرفه، بی‌حالی، خس خس سینه و تنگی نفس در غیرسیگاری‌ها می‌شود.

وی همچنین گفت: استنشاق دود غیر مستقیم دخانیات با ابتلا به عفونت سل نیز ارتباط دارد. مطالعات تازه نشان داده استنشاق دود محیطی سیگار می‌تواند خطر مرگ ناشی از انسداد عروق قلبی را در اشخاص غیر سیگاری به میزان ۲۰ تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.