افزایش ۴ برابری قیمت انسولین/ تهدید شرکت‌ها به افزایش قیمت نوارهای قند خون

فروردین ۱۴۰۳

مدیرعامل انجمن دیابت ایران نسبت به افزایش قیمت داروی انسولین ایرانی و خارجی اخطار داد و گفت: انسولین ایرانی ظرف دو ـ سه هفته اخیر با ۴ برابر قیمت قبلی عرضه می‌شود و قیمت نوع وارداتی آن نیز ۲.۵ برابر شده است.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌ کامران نیکوسخن در گفت‌وگو با  فارس در مورد وضعیت داروهای بیماران دیابتی گفت: اغلب داروهای مصرفی این بیماران گران شده است به طوری که داروی انسولین بعد از عید و در آغاز سال، ۳۵۰۰ تومان بود اما ظرف دو تا سه هفته اخیر به ۱۲۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: انسولین نوع خارجی نیز به قیمت ۷۰ هزار تومان در هفته‌های قبل به فروش می‌رسید اما اکنون ۱۷۰ هزار تومان شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران تصریح کرد: همچنین نوارهای تست قند خون به شدت در هفته‌های اخیر گران شده است به طوری که این نوارها بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان تهیه می‌شد اما اکنون یک بیمار دیابتی برای تهیه نوار تست باید ۴۵ هزار تومان پرداخت کند.

نیکوسخن گفت: این در حالی است که شرکت‌های تولید‌کننده این نوار تست‌ها نیز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همین شکل باشد قیمت این نوارها را به ۶۰ هزار تومان هم افزایش خواهند داد.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران همچنین چندی پیش به فارس گفته بود که انسولین های ایرانی در بازار به شدت کم شده و در مقابل انسولین‌های هندی با ۲برابر قیمت نوع ایرانی در بازار توزیع شده است.

وی از کاهش انسولین های ایرانی در سطح بازار خبر داده و گفته بود: شاهد توزیع انسولین های خارجی در بازار هستیم و بیماران مجبور به خرید این انسولین ها می باشند.متأسفانه انسولین های خارجی گرانتر از نوع ایرانی است به طوری که قیمت آن چه با پوشش بیمه و چه با قیمت آزاد، ۲ برابر انسولین ایرانی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.