افزایش ۵ درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که نرخ جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ تغییری نسبت به سال ۱۳۹۹ نکرده و تنها پنج درصد برای کمک به سازمان بهزیستی افزوده شده است.

سرهنگ عین الله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اخبار منتشرشده پیرامون افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی اظهارکرد:  خبری که در فضای مجازی و رسانه‌های غیررسمی کشور در مورد افزایش مبلغ جرائم رانندگی منتشر شده که به هیچ عنوان صحیح نیست. آنچه برابر قانون برای سال جاری پیش بینی شده این است که مبلغ جریمه تخلفات  رانندگی به میزان پنج درصد و آن هم برای کمک به سازمان بهزیستی کشور افزایش پیدا کند که این موضوع در قبض‌ها اعمال شده است. 

جهانی افزود: به عنوان مثال جریمه “توقف در محل ایستادن ممنوع” مبلغ ۴۰هزار تومان بوده که با احتساب پنج درصد می شود ۴۲هزار تومان اما متاسفانه جدولی در فضای مجازی منتشر شده که مبلغ برخی از جریمه‌ها را چندین درصد افزایش داده بود که این موضوع تکذیب و تاکید می‌شود که ارقام اعلام شده به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی تاکید کرد: لازم است مردم بدانند نرخ جریمه های رانندگی در سال ۱۴۰۰  به جز همان مورد افزایش پنج درصدی به نفع سازمان بهزیستی تغییری نسبت به سال ۱۳۹۹ نداشته است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.