افزایش ۶۶ درصدی درآمد “گمرک اصفهان” در ده ماهه سال۹۲

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گمرک اصفهان در ده ماهه سال جاری،تشریفات صادرات یک میلیون و۵۱۶ هزارتن کالابه ارزش ۹۰۳ میلیون و۱۰۵هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظروزن ۳۸ درصد افزایش و از نظرارزش ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک اصفهان، احمدی ونهری مدیر کل گمرک اصفهان گفت:  گمرک اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و۱۳ انبار اختصاصی، تشریفات صادرات یک میلیون و۵۱۶ هزارتن و به ارزش ۹۰۳  میلیون و ۱۰۵هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۳۷ درصد کاهش داشته است.
 
به منظور تسریع، تسهیل در امر صادرات و کاهش هزینه های  تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان بیش از ۹۹ درصد از کالاهای صادراتی استان در محل تولید و یا بر روی کامیون حامل کالای صادراتی و حتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل، بدون تخلیه و بارگیری مجدد در گمرک، ارزیابی و کنترل و پلمپ می گردد.

وی افزود: بخش صنعتی و شیمیایی با اختصاص ۹۸درصد از وزن و ۸۵درصد از ارزش، بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت:۲۶ هزار و۶۱۳ تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش بالغ بر۵۲  میلیون و ۸۳۷  هزار دلار در ده  ماهه امسال از گمرکات استان اصفهان صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد افزایش و از نظر ارزش ۱۹ درصد رشد داشته است.

اسداله احمدی ونهری گفت: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان درده  ماهه  سال   شامل ۷۰۵  نوع کالا به ۶۹ کشور جهان بوده و عراق  با  وارد کردن  ۳۵۶ میلیون و ۴۰۶  هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را به خود اختصاص داده و در مکان دوم افغانستان  با وارد کردن ۲۸۳ میلیون و۹۷۲هزار دلار و پاکستان  با ۷۱ میلیون و۴۹هزار دلاردرجایگاه سوم قرار دارد.
 
وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با  ۲۳۷ میلیون و۸۱۶هزاردلار، فراوردهای نفتی با ۱۶۹ میلیون و ۸۸ هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۳۶ میلیون و۸۸۷ هزار دلار عمده ترین اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان بوده است.

اسداله احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان بیان داشت: در ده ماهه سال۹۲ گمرکات استان اصفهان  با داشتن ۱۳۶ کارمند،  بالغ بر۶۸۷ میلیارد و۳۸۹  میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۶ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد اظهارنامه های هفتگانه گمرکات استان طی این مدت ۳۰ هزار و ۴۱۳  فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ در صد افزایش داشته است.

وی در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته ، طی ده ماهه تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۱۸  هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است.
 
مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: در ده ماهه سال جاری  ۱۰۳۴  فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۱۵۷ میلیارد و۴۳۱ میلیون ریال در واحد قضایی گمرک اصفهان تشکیل شده است که از حیث تعداد ۱۵درصد افزایش  و از نظر ارزش ۲۴درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و در ادامه افزود: نمایندگان این گمرک در دو گلوگاه شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا  به منظور نظارت بیشتر و تسریع در امر رسیدگی پرونده متشکله مستقر می باشند.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.