افزایش ۲ برابری شهریه، جریمه دانشجویان حاوی سنوات غیرمجاز

۲۸ آبان ،

17-280.jpg

دانشجویان دانشگاه «یوتا» آمریکا در صورت طولانی شدن تحصیل در سال ششم یا هفتم، مطابق با قوانین تازه ایالتی باید شهریه دو برابری پرداخت کنند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سال قبل ممیزین قانونگذاری، خواستار اعمال سیاست‌های سختگیرانه در دانشگاه یوتا نسبت به دانشجویانی شدند که تعداد واحدهای آنها از میزان سنوات مجاز تجاوز کرده است.

تدی استافمن معاون کمیسیون امور دانشگاهی می‌گوید: این دسته از دانشجویان تعدادی دانشجوی اقلیت می باشند که یک بار اضافی را به دانشگاه‌ها تحمیل می‌کنند.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری “سالت لیک تریبون”، مدیران در قبل نسبت به جریمه دانشجویانی که در دو رشته تحصیل می‌کردند و یا بیش از سقف مجاز نسبت به دریافت واحد اقدام می‌کردند بی‌میل بودند.

قانون تازه سقف مورد نظر را به ۱۲۵ درصد کاهش داده است و از دانشگاه‌ها خواسته است در هنگام ثبت‌نام، دانشجویان را نسبت به قانون تازه آگاه کنند.

این قانون به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد بویژه در ایالت “یوتا” نسبت به اعمال افزایش شهریه این دانشجویان اقدام کنند، چراکه طی این روند، شهریه دانشجویان از ۶۲۰۰ دلار به ۱۲۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. همچنین دانشگاه‌ها اختیار خواهند داشت تا در تصمیم نسبت به جریمه دانشجویان مورد نظر آزادی عمل داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.