افزایش ۳برابری قیمت قطعات یدکی خودرو

۰۲م اسفند ،

افزایش ۳برابری قیمت قطعات یدکی خودرو

مدیر بازرگانی شرکت پارس ایران گفت: از سال قبل تاکنون با افزایش سه برابری نرخ ارز نرخ کالا‌های وارداتی نیز سه برابر شده است و با توجه به این موضوع مصرف قطعات یدکی خودرو کاهش نزولی دارد.

به نقل از فارس، محمد صموتی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در گفت‌و‌گویی در اصفهان با اشاره به زمینه‌های فعالیت شرکت پارس ایران در سطح کشور اظهار کرد: این شرکت در زمینه واردات قطعات خودرو و به ویژه خودرو‌های سنگین فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه قطعات خودرویی که این شرکت وارد کشور می‌کند به صورت عمده از کشور‌های اروپایی است، اضافه کرد: تحریم‌های حاکم بر کشور به صورت ۱۰۰ درصد نحوه فعالیت مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی را با چالش مواجه کرده است.

مدیر بازرگانی شرکت پارس ایران با بیان اینکه البته نوسانات بازار ارز و دلار و افزایش چندین برابری نرخ ارز بیشتر از تحریم‌ها سبب ایجاد اختلال و مشکل در راستای فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در سطح کشور شده است، تصریح کرد: افزایش بی‌رویه نرخ ارز و دلار قیمت کالا‌های داخلی را به صورت صعودی افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این مشکلات راننده‌های خودرو‌های سنگین نسبت به تعمیر خودرو‌های خود و خرید قطعات یدکی خودرو‌ها گرایش کمتری دارند، ادامه داد: مصرف قطعات یدکی خودرو کاهش نزولی دارد.

صموتی با بیان اینکه تحریم‌های خارجی نیز سبب افزایش هزینه‌ها شده است، تاکید کرد: خرید و واردات قطعات خودرو‌ها از کشور‌های خارجی بدون واسطه صورت نمی‌گیرد و از سال قبل تاکنون با افزایش سه برابری نرخ ارز نرخ کالا‌های وارداتی نیز سه برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه تقاضای مردم برای خرید این کالا‌ها به یک‌سوم کاهش یافته است، افزود: افزایش نرخ ارز از مهم‌ترین دلایل این موضوع به شمار می‌رود و امیدواریم که نرخ ارز کاهش پیدا کند و یا حداقل بازار ارز و دلار تثبیت شود.

چهارشنبه ۲ اسفند   ۱۱:۳۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.