افزایش ۴برابری خطر تصادف با موبایل

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 افزایش 4برابری خطر تصادف با موبایل

افزایش ۴برابری خطر تصادف با موبایل

پرشین خودرو: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که یکی از دلایل حادثه اخیر سقوط مرگبار اتوبوس مسافربری به ته دره‌ای در جاده‌ هراز، از سوی برخی مسافران بازمانده از این حادثه صحبت کردن راننده با موبایل اعلام شده، گفت: متأسفانه موبایل به یکی از دلایل اصلی حوادث ترافیکی در کشورمان تبدیل شده است.

به گزارش ممتازنیوز، شهرام جباری‌زادگان با اشاره به این که متأسفانه کشورمان از لحاظ آمار مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی یکی از پنج کشور پر تلفات دنیا به شمار می­آید، افزود: این پنج کشور شامل ونزوئلا، دومینیکن و پرو در آمریکا و تایلند و ایران در آسیا هستند.
وی با بیان این که حوادث ترافیکی یکی از سه دلیل اصلی مرگ و میر در کشورمان محسوب می‌شود، اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۱۴ هزار و ۳۷۵ نفر در جریان حوادث ترافیکی در کشورمان کشته و ۲۵۳ هزار و ۶۲۴ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
جباری‌زادگان با اشاره به این که در تصادفات کشورمان به طور متوسط روزانه ۵۲ نفر کشته و ۹۱۹ نفر دیگر نیز مجروح می‌شوند، تصریح کرد: در۹ ماهه نخست سال جاری به طور متوسط هر ۲۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه یک نفر در حوادث ترافیکی کشته و هر یک دقیقه و ۳۴ ثانیه نیز یک نفر مجروح شده‌اند.
وی با بیان این که شماره‌گیری و پاسخ‌گویی به تلفن همراه و صحبت با موبایل در حین رانندگی حواس راننده را پرت کرده و خطر تصادف را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، اضافه کرد: البته ارسال و دریافت پیامک و خواندن پیام، اثر بسیار بیشتری در بر ­هم زدن تمرکز راننده هنگام رانندگی بر جای می‌گذارد.
جباری‌زادگان با تأکید بر این که استفاده از موبایل هنگام رانندگی بسیار خطرناک است و احتمال تصادف هنگام استفاده از تلفن همراه چهار برابر احتمال تصادف در حالت عادی است، گفت: البته این خطر در بزرگراه‌ها و جاده‌ها به مراتب بیشتر از خیابان­هاست.
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: حتی افراد پیاده‌ای که از موبایل استفاده می‌کنند نیز توانایی راه رفتن در امتداد یک خط مستقیم را ندارند که این موضوع در افراد هنگام رانندگی، به مراتب بیشتر می­ شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.