افزایش ۵۰ درصدی قیمت خانه و افزایش ۳۰ درصدی نرخ اجاره

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/آخرین آمارهای رسمی از افزایش قابل ملاحظه قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها در نیمه دوم سال قبل خبر می‌دهند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) آخرین بررسی که مرکز آمار ایران از معاملات ثبت شده در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور در نیمه‌ دوم ۹۱ برای تمام شهرهای کشور انجام داده است، بیانگرافزایش ۴۹٫۵ درصدی قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی و ۳۰٫۲ درصدی اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال قبل نسبت به نیمه دوم سال ۹۰ است.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۶۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۳۷٫۴ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۸٫۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۹۰۰تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۲۸٫۵ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۹٫۵ درصد افزایش یافته است.

این در حالیست که متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود ۵۸۰۰ تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۹٫۹ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰٫۲ درصد افزایش داشته است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.