افزایش ۶ برابری استفاده از تصفیه‌خانه‌ها، فضای سبز و درختکاری در واحدهای صنعتی

۲ م دیماه ،

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد در استفاده از تصفیه‌خانه‌ها، درختکاری و فضای سبز رشد شش برابری داشته‌ایم، افزود: همچنین در حوزه معدن نیز فعالیت‌های زیست محیطی بسیار خوبی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی غضنفری در اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با بیان اینکه گزارش‌ها بر اساس مقایسه با ابتدای آغاز کار دولت نهم تا سال ۹۰ تهیه شده است، افزود: به طور مثال تعداد پروژه‌های گازرسانی به شهرک‌ها از ۴۱ پروژه در سال ۸۳ به ۱۹۳ پروژه در سال ۹۰ رسیده است.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی نیز شش برابر شده است، افزود: از ۱۷ مطالعه در سال ۸۳ به ۱۲۰ مورد در سال ۹۰ رسیده‌ایم. همچنین شهرک‌های دارای تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی از ۱۶ شهرک به ۱۹۶ عدد رسیده است. علاوه بر آن شهرک‌های با تصفیه‌خانه در حال ساخت، ۲۶ مورد در سال ۸۳ بوده است که به ۵۸ عدد در سال ۹۰ رسیده‌اند.

وی افزود: شهرک‌های دارای آزمایشگاه محیط زیست نیز از پنج شهرک به ۱۳۶ عدد رسیده و واحدهای تحت پوشش تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها نیز از ۱۶ درصد به ۷۰ درصد رشد یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها در آبیاری شهرک‌ها به عنوان قدمی موثر در حفظ محیط زیست، اظهار کرد: این طرح اخیرا آغاز شده و با آنکه در قبل چنین کاری را انجام نداده‌ایم، اکنون ۱۶ مورد در واحدهای صنعتی داریم. همچنین در قبل از پساب‌ها استفاده مجدد نمی‌شد که اکنون در شش مورد از این پساب‌ها استفاده می‌شود.

به گفته غضنفری، نحوه بهره‌برداری از معادن آثار زیست محیطی فراوانی دارد که روش‌های استفاده شده باید بر اساس تایید سازمان محیط زیست صورت گیرد.

استفاده از روش سیم برش در معادن،‌ سه برابر شده است

وی با بیان اینکه معمولا از سه روش انفجاری، سیم برش و حفاری در معادن استفاده می‌شود، افزود: روش استفاده از سیم برش بهتر از دیگر روش‌ها بوده که ما با سه برابر کردن استفاده از این روش، از ۱۳۸ معدن در سال ۷۷ به ۵۷۹ معدن در سال ۸۷ رسیده‌ایم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حال حاضر ۵۰۰۰ معدن فعال داریم که با توجه به این تعداد باید فعالیت‌های بیشتری در جهت حفظ محیط زیست داشته باشیم. به همین سبب از ۱۳۹ واحد محیط زیستی در معادن به بیش از ۱۰۰۰ واحد در سال ۸۷ دست یافته‌ایم.

غضنفری با اشاره به گزارش‌های کارخانجات فولادسازی و دیگر کارخانجات در خاتون‌آباد و سرچشمه، افزود: این پروژه‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه حفظ محیط زیست در حال انجام است. علاوه بر آن تعامل بسیار خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست داشته‌ایم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.