افزایش۴۰۰۰ مگاواتی تولید برق در سال ۹۱/ کاهش تلفات انتقال برق ایران

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت برق ایران از ابتدای سالجاری تاکنون، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۴۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق با راه اندازی واحدهای جدید نیروگاهی در سطح کشور ایجاد شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۶۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات عبور کرده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت ظرفیت تولید برق با راه اندازی نیروگاه مقیاس کوچک و تولید پراکنده به بیش از ۴۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵۸ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در سطح کشور طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است، اظهار داشت: همچنین در این مدت ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع برق ایران به بیش از ۱۵ هزار مگاولت آمپر افزایش یافته است.

 

وی از افزایش وسعت شبکه انتقال و فوق توزیع برق ایران به بیش از سه هزار و ۷۷۳ کیلومتر مدار خبر داد و یادآور شد: همچنین امسال با اجرای طرح‌های جدیدی راندمان نیروگاه‌های برق حرارتی از ۳۷٫۸ درصد به ۳۹ درصد افزایش یافته است.

 

بهزاد همچنین با اشاره به کاهش تلفات شبکه انتقال و توزیع برق ایران به ۱۴٫۹۸ درصد، تاکید کرد: از سوی دیگر متناسب با افزایش ظرفیت تولید، انتقال و توزیع، ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع واحدهای نیروگاهی به بیش از ۴۱۸ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

 

معاون وزیر نیرو از برق رسانی به ۶۵۶ روستای بالای ۱۰ خانوار در سال ۱۳۹۰ خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سالجاری هم به بیش از ۶۰۰ روستای بالای ۱۰ خانوار برق رسانی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.