افزودن ۴۰ کیلومتربه طول شبکه جمع آوری آب های سطحی تا پایان سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت : تا پایان سال جاری ، ۴۰ کیلومتر به مجموعه شبکه جمع آوری آب های سطحی شهر تهران افزوده خواهد شد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر مازیار حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد : امسال ۸هزار و ۹۷۷متر لوله، ۱۸ هزار و ۹۲۵ متر تونل و ۱۲ هزار و ۳۱۰ متر کانال در قالب ۱۸ پروژه به بهره‌برداری  خواهد رسید که در مجموع حدود ۴۰ کیلومتر به شبکه خواهد افزود.
 
 وی به تعدادی از این پروژه ها اشاره کرد و افزود :  تونل کمکی کانال ابوذر یکی‌از مهمترین پروژه‌های در‌دست اجرای شرکت خاکریزآب می‌باشد. این پروژه شامل احداث تونلی به‌طول ۳۹۵۴ متراست که ظرفیت انتقال ۴۲ مترمکعب آب درثانیه را خواهد داشت. این تونل از مقابل بیمارستان نیروی‌هوایی ارتش در شرق بزرگـراه بسیـج آغـاز و تـا جنوب میـدان‌بسیـج ادامه‌ می‌یابد.
 
معاون فنی و عمرانی احداث تونل کمکی کانال غیاثوند را یکی دیگر از این ۱۸ پروژه نام برد و اظهار کرد : کانال غیاثوند یکی‌از کانال‌های قدیمی جمع‌آوری و هدایت آب‌های‌سطحی شهر تهران است که از نقطه‌ای در زیر بزرگراه صدر آغازشده و در‌تقاطع خیابان‌ رسالت با خیابان خواجه‌عبدالله‌انصاری، به کانال مهران می‌پیوندد. نیاز به افزایش سطح‌مقطع این کانال در سال‌های اخیر، سبب تعریف پروژه احداث تونل کمکی کانال غیاثوند شد.
 
وی خاطر نشان ساخت : این پروژه شامل‌ احداث یک‌تونل ۵۳۷۰ متری‌است که در دو‌ سطح‌مقطع مختلف، از‌خیابان عابدینی در غرب میدان‌اختیاریه آغازشده و پس‌از عبور ‌از‌ بخش‌غربـی خیـابـان پـاسداران و زیر بزرگراه همت، در خیابان خواجه‌ عبدالله‌ انصاری به کانال مهران متصل ‌می‌شود.
 
حسینی تصریح کرد : بهره برداری از این پروژه نقش مهمی در کاهش نقاط آبگرفتگی در منطقه ۴ شهرداری ایفا خواهد کرد.
وی به تونل شیرمحمدی در منطقه ۱۶ نیز اشاره کرد و گفت : این پروژه با تونلی به طول ۶۵۵ متر با هدف رفع آبگرفتگی در انهار خیابان شیر‌محمدی تعریف شده‌است.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به احداث تونل ده نارمک به عنوان یکی از مهمترین سرشاخه های اصلی شرق تهران نیز در قالب این ۱۸ پروژه اشاره کرد و افزود : این تونل به طول ۱۹۳۰ متر از شمال دانشگاه‌الغدیر در خیابان‌هنگام آغاز‌شده و به تونل در‌دست احداث علم و صنعت ختم‌می‌شود. تونل علم و صنعت نیز با طولی در حدود ۱۵۵۷ متر در ادامه تونل نارمک در دست احداث است که آب های بالادست را به کانال ابوذر و مسیل سرخه حصار منتقل می کند.
 
حسینی در ادامه گفت : پروژه کانال عماد آورد ، پروژه لوله رانی خیابان امام خمینی(ره) ، پروژه لوله رانی نهر حیدری در عرض جاده ساوه و.. از جمله دیگر پروژه های در دست اجرای سال جاری است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.