افسارگسیختگی بازار خودرو

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

عدم عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز iبه بازار و نبود کنترل بر این بازار سبب افزایش دوباره قیمت‌ها از یک تا ۲۰ میلیون تومان شد

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران نوسان نرخ ارز و عدم عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز در حالی طی هفته‌های اخیر ادامه دارد که هیچ نظارتی بر روند قیمت‌ها و عملکرد خودروسازان ملاحظه نمی‌شود. این موضوع سبب افزایش دوباره قیمت‌ها و بلاتکلیفی خریداران در معامله خودرو شده است.

در حال حاضر هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۴ میلیون تومانی نسبت iبه هفته قبل، ۲۹٫۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با رشد ۲ میلیون تومانی، ۳۴ میلیون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۶ با افزایش ۲٫۵ میلیون تومانی iبه قیمت ۳۹٫۵ میلیون تومان iبه خریداران عرضه می‌شود.

قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V20 نیز با ۳٫۵ میلیون تومان افزایش iبه ۲۸ میلیون تومان رسیده و پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک با رشد ۲ میلیون تومانی iبه ۴۳ میلیون تومان رسیده و نوع دنده معمولی این خودرو نیز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش iبه قیمت ۳۶ میلیون تومان iبه خریداران عرضه می‌شود.

در مورد پژو ۴۰۵ نیز می‌توان iبه افزایش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو اشاره نمود iبه طوری که در حال حاضر با قیمت ۱۹٫۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. رشد قیمت پژو پارس سال نیز ۴ میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو با قیمت ۲۹٫۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تندر ۹۰ ایران خودرو هم طی هفته‌ اخیر از افزایش قیمت‌ها بی‌نصیب نبوده و این خودرو با رشد یک میلیون تومانی در حال حاضر ۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت سمند ال ایکس نیز با رشد یک میلیون تومانی iبه ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و در مورد خودروی شاسی بلند ایران‌خودرو یعنی سوزوکی گرند ویتارا نیز می‌توان iبه افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو طی هفته اخیر اشاره نمود که در حال حاضر ۹۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان iبه ثبات قیمت تیبا اشاره نمود که در حال حاضر این خودرو ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

سایپا ۱۱۱ و سایپا ۱۳۱ هم بدون تغییر قیمت نسبت iبه هفته قبل iبه ترتیب ۱۳٫۵ و ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می‌شوند.

قیمت سایپا ۱۳۲ نیز طی هفته اخیر تغییری نداشته و این خودرو ۱۳٫۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تندر ۹۰ پارس خودرو هم با یک میلیون تومان افزایش، ۲۶ میلیون تومان معامله می‌شود و قیمت هر دستگاه تیانا با افزایش ۱۰ میلیون تومانی iبه ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت ماکسیما نیز طی هفته اخیر ۱۹ میلیون تومان بود و در حال حاضر این خودرو ۹۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مگان نیز با افزایش قیمت ۳ میلیون تومانی، حدود ۶۰ میلیون تومان iبه خریداران عرضه می‌شود.

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان iبه افزایش قابل توجه قیمت این خودروها با توجه iبه نوسان نرخ ارز و اثرات ناشی از آن با وجود واردات این گروه از خودروها با ارز مرجع اشاره نمود.

افزایش قیمت پرادو در بازار ۲۰ میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو ۲۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت یاریس هاچ بک نیز با ۵ میلیون تومان افزایش iبه ۶۵ میلیون تومان رسیده اما قیمت کرولا بدون افزایش طی هفته اخیر، ۹۰ میلیون تومان باقی مانده است.

در مورد اسپورتیج نیز می‌توان iبه رشد ۲۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره نمود که در حال حاضر ۱۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. افزایش قیمت موهاوی نیز طی هفته اخیر ۲۰ میلیون تومان بود و هم‌اکنون این خودرو با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان iبه خریداران عرضه می‌شود.

قیمت هر دستگاه مزدا ۲ با یک میلیون تومان افزایش iبه ۵۳ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه مزدا ۳ نیز با رشد قیمت ۱۰ میلیون تومانی، ۹۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت هیوندایی I20 با ۷ میلیون تومان افزایش iبه ۶۰ میلیون تومان رسیده و هیوندایی I30 نیز با افزایش ۱۷ میلیون تومانی، ۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می گردد.

افزایش قیمت آزرا نیز طی هفته اخیر ۲۰ میلیون تومان بوده و در حال حاضر این خودرو ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود. در این مدت جنسیس افزایش قیمت ۱۷ میلیون تومانی را تجربه نموده و قیمت این خودرو iبه ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

در مورد سوناتا نیز می‌توان iبه رشد ۲۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره نمود که در حال حاضر ۱۲۵ میلیون تومان معامله می‌شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.