افشارزاده: روی مدال‌های تکواندو حساب می‌کردیم/ از کشتی آزاد انتظارات زیادی داریم/ هیچ ورزشکاری کم‌فروشی نکرده

به گزارش خبرآنلاین؛ افشارزاده که از ابتدای المپیک در لندن بوده و دائم به سالن مسابقات و محل تمرین ورزشکاران می‌رود، در این گفت‌وگو در مورد شرایط کاروان ایران صحبت می‌کند.

*تا الان نتایج کاروان ایران چطور بوده؟

خیلی خوب است. به نظرم بهترین کاروان ایران در المپیک همین کاروان بوده. حتی بهتر از کاروان ایران در المپیک ۱۹۴۸٫ ما الان ۴ طلا ۵ نقره و یک برنز داریم. کشتی فرنگی شاهکار بود نتیجه‌اش. دوومیدانی هم همین‌طور. وزنه‌برداری هم خوب بود. کشتی آزاد هم یک نقره گرفت ولی کار سختی دارد.

*حالا باید منتظر طلا از کشتی آزاد باشیم یا نه؟

جمعه هم می‌توانستیم طلا بگیریم اما گودرزی بدشانسی آورد. مبارزه خوبی کرد ولی می‌توانست بهتر نتیجه بگیرد. بچه‌های کشتی آزاد بدترین قرعه را دارند. ولی باید طوری کار کنند که نه قرعه و نه داوری تاثیر بدی روی نتیجه‌شان نگذارد. آن‌ها در این مدت آماده شده‌اند. از طرفی خود فدراسیون قبل از این باید طوری برنامه‌ریزی می‌کرد که آن‌هایی که آمادگی ندارند را نمی‌آورد.

*از کشتی آزادی چقدر انتظار دارید؟

ما از بچه‌های کشتی آزاد انتظارات زیادی داریم. البته خادم هم تیمش را خوب زیر نظر دارد و با آن‌ها کار کرده است. باید مثل کشتی فرنگی ما را روسفید کنند. هرچند که کارشان سخت‌تر از فرنگی است. در کشتی فرنگی کار بچه‌ها خیلی خیلی سخت بود. اصلا با آزادکاران قابل مقایسه نیستند. به نظرم هیچ رشته‌ای را نباید با رشته‌های دیگر مقایسه کنیم چون مدال نقره دوومیدانی در نوع خودش خیلی خوب بود. وزنه‌برداری هم همین‌طور. نقره آزاد هم باید طلا می‌شد که نشد. اما نکته مهم این است که کاروانمان آرامش دارد و تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که هیچ کدام از ورزشکاران ما کم فروشی نکرده‌اند؛ حتی آن‌هایی که نتوانسته‌اند نتیجه بگیرند.

*نتایج تکواندو چطور بود؟

تکواندو با درخششی که در گذشته داشت، تیمی بود که ما روی مدال‌هایش حساب می‌کردیم. ما بیش از این روی آن‌ها حساب می‌کردیم. با این اتفاقاتی که افتاد امیدواریم در دوره‌های بعدی بهتر شوند.

*جایزه‌ای که برای مدال‌آوران در نظر گرفته‌اید پرداخت می‌شود؟

هر کسی که تا حالا مدال گرفته به آن‌ها جایزه دلاری داده‌ایم. برای طلا۵، برای نقره ۳ و برای برنز ۲ هزار دلار داده‌ایم.

*دوومیدانی عالی کار کرد، در حالی که مدالش برایتان چندان جدی نبود و روی آن حساب نمی‌کردید.

مدال ورزش‌های رکوردی مثل دوومیدانی برای ما مشخص بود. حدادی قبلا ۶۹ متر هم انداخته بود. اینجا هم ۹ سانتی‌متر برای طلا کم آورد. حتی اگر یکی از پرتاب‌های او خطا نمی‌شد با همان طلا می‌گرفت. با این حال همین نقره هم برای ما ارزشمند است. امیدوارم کاروانمان با یک نتیجه عالی به تهران برگردد تا نقطه عطفی باشد برای المپیک‌های بعدی.

*وزیر ورزش گفته جمعه جلسه IOC بوده اما در آن شرکت نکرده است.

اصلا چنین جلسه‌ای نبوده.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.