افشارزاده هنوز مدیرعاملی را نپذیرفته است/ سنگرسازان، می‌خواهند استقلال را بسازند؟

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – با وجود اینکه انتظار می‌رفت اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال تا پایان هفته گذشته معرفی شوند اما این اتفاق نیفتاد تا آبی‌پوشان همچنان منتظر روزهای آینده باشند.

محمدحسین زرندی: امیررضا خادم، نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش در همین خصوص به خبرورزشی گفت: «متأسفانه برای اعلام اعضای هیأت مدیره استقلال بدقول شدیم. می‌خواستیم تا پایان هفته گذشته این کار را انجام دهیم که نشد. البته در حال طی کردن مراحل پایانی هستیم و چند اسپانسر خوب هم مدنظر داریم. الان ما مشکل اسپانسر نداریم، بلکه بحث ضمانت و صلاحیت آنها مطرح است و باید به جمع‌بندی برسیم تا برای پرداخت پول، ضمانت وجود داشته باشد. فکر می‌کنم تا چند روز آینده همه چیز نهایی شود و بتوانیم ترکیب نهایی هیأت مدیره و مدیرعامل را اعلام کنیم.»

خادم در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که روز گذشته شنیدیم او راهی بلغارستان شده و البته بلافاصله برگشته است.

شانس کم مالک سابق نساجی

مهدی پرهام، یکی از گزینه‌هایی است که با وزارت ورزش وارد مذاکره شده و در خصوص استقلال صحبت کرده است. البته آن‌طور که مطلع شدیم او با حمایت و پیگیری تعدادی از اعضای اثرگذار فعلی استقلال به وزارت ورزش نزدیک شده و در واقع نماینده گروهی است که واسطه او و امیر خادم بوده‌اند. مالک سابق باشگاه نساجی، براساس شنیده‌ها از بخت بالایی برای کسب مقام ریاست هیأت مدیره باشگاه استقلال برخوردار نیست و احتمال اینکه عضو هیأت مدیره هم نباشد، وجود دارد.

بهرام افشارزاده

بهرام افشارزاده، دبیر کل سابق کمیته ملی المپیک که رابطه بسیار خوبی با وزیر ورزش و جوانان دارد، گزینه اصلی مدیریت در باشگاه استقلال است. البته افشارزاده هنوز با این مسئولیت موافقت نکرده. آن‌طور که مطلع شدیم، مذاکرات متعددی میان وزارت ورزش و بهرام افشارزاده انجام شده اما او هنوز برای پذیرش این مسئولیت زیر بار نرفته و «بله» را نگفته است. اگر افشارزاده روی موضع خود بماند و مدیرعامل نشود، فقط یکی از اعضای هیأت مدیره خواهد بود زیرا حضورش در هیأت مدیره قطعی است. ناگفته نماند از زمانی هم که بحث مدیریت افشارزاده در استقلال به میان آمد،‌ او تماس‌های بسیاری از سوی افرادی که منافع‌شان به خطر افتاده بود،‌ دریافت کرد که او را برای نپذیرفتن این مسئولیت ترغیب می‌کردند!

معینی و پورحیدری

وزارت ورزش قصد دارد برای انتخاب اعضای هیأت مدیره استقلال، از همان الگویی استفاده کند که در پرسپولیس آن را به کار برد و یکی از شاخصه‌های این الگو نیز حضور دو پیشکسوت در میان اعضای هیأت مدیره است. حضور منصور پورحیدری در هیأت مدیره را باید قطعی دانست و فرد دوم نیز شاید مسعود معینی باشد. حضور او و منصور پورحیدری در استقلال تا حد بسیاری قطعی شده و باید گفت طبق شنیده‌ها اصغر حاجیلو از بخت بالایی برای گرفتن این مسئولیت برخوردار نیست.

باز هم پای یک شهردار درمیان است!

یک شهردار هم مثل پرسپولیس، در باشگاه استقلال حضور خواهد داشت. آن‌طور که مطلع شدیم، شهرداران مناطق ۱۹ و ۱۸ برای حضور در هیأت مدیره باشگاه استقلال مدنظر قرار دارند یعنی آقایان رضا ناصری و وحید نوروزی که در این میان شانس رضا ناصری بیشتر است. او شهرداری منطقه ۱۹ تهران است اما با توجه به اینکه زمین مرغوبکار، متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است، نه باشگاه استقلال،‌ باید دید ناصری می‌تواند برای این مجموعه کاری انجام دهد که به سود استقلال باشد؟

سنگرسازان، استقلال را می‌سازند؟

اما جدا از مسائلی که در مورد ۴ عضو از ۹ عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال به میان آمده، باید پرسید اسپانسر اصلی باشگاه کدام شرکت خواهد بود؟ آن‌طور که مطلع شدیم، شرکت سنگرسازان که یک شرکت عظیم، با فعالیت‌های تجاری و ساخت و ساز در استان‌های مختلف کشور است، پیشنهاد قابل توجهی به وزارت ورزش داده و از بخت بالایی برای در اختیار گرفتن استقلال برخوردار است. این شرکت توسط فردی به نام لواسانی به وزارت ورزش معرفی شده و امور مربوط به در اختیار گرفتن استقلال هم توسط همین فرد پیگیری می‌شود. حتی معرفی شهردار منطقه ۱۹ تهران به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره به وزارت ورزش نیز توسط لواسانی صورت گرفته است. اگر استقلال به سنگرسازان برسد، باید دید آنها می‌توانند استقلال را بسازند و در شرایط مطلوب مالی قرار دهند؟

تحرکات فتح‌ا…زاده

علی فتح‌ا…زاده یکی از چند گروهی است که برای داشتن پست مدیرعاملی استقلال تمایل دارد. گویا طی روزهای گذشته جلسه‌ای هم میان فتح‌ا…زاده و لواسانی برگزار شده و طرفین مذاکراتی با یکدیگر انجام داده‌اند و همین مسئله فتح‌ا…زاده را برای ادامه حضور در استقلال صاحب شانسی هرچند اندک کرده است.

انتظار از وزارت ورزش

با وجود همه این مسائل، رایزنی‌ها، لابی‌ها و پیشنهادهایی که برای حضور در استقلال به وزارت ورزش ارائه می‌شود، از شخص محمود گودرزی و همین‌طور امیررضا خادم انتظار می‌رود کسانی را به استقلال بیاورند که خوش‌فکر، کارآفرین و درآمدزا باشند و بتوانند این باشگاه را در مسیری قرار دهند که به خودکفایی و درآمدزایی برسد.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.