افشای جاسوسی‌ از طریق لپ‌تاپ

فروردین ۱۴۰۳

یک روزنامه آمریکایی افشا کرد اف‌بی‌آی از نرم‌افزاری برای فعال کردن میکروفون‌های لپ‌تاپ‌ها و ضبط مکالمات کاربران آنها استفاده می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال خبر داد مقامات مجری قانون در آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات از مجرمان استفاده از از ابزارهای مورد استفاده هکرها را گسترش داده‌اند.

سازمان‌های فدرال آمریکا استفاده از این روشها را تا اندازه بسیاری مخفی نگاه داشته‌اند اما اسناد به دست آمده از دادگاه‌ها و مصاحبه با اشخاص دخیل در این برنامه‌ها جزئیات تازه‌ای دربارهٔ این ابزارهای هک فراهم آورده است. گفته می‌شود بعضی از این نرم‌افزارهای جاسوسی قادرند از طریق ایمیل یا لینک‌های اینترنتی به رایانه‌ها و تلفن‌ها وصل شوند ـ اینها فنونی می باشند که معمولاً مجرمین از آنها استفاده می‌کنند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اشخاص آشنا به این برنامه‌های اف‌بی‌آی گفته‌اند که استفاده این سازمان از ابزارهای هک بیشتر شده است زیرا مأموران اف‌بی‌آی قصد دارند از مجرمانی که از فناوری‌های ارتباطی تازه استفاده می‌کنند عقب نمانند. مجریان قانون در میان خودشان از «حرکت چراغ خاموش» برای اشاره به این فناوری‌ها استفاده می‌کنند.

یک سخنگوی اف بی‌آی از توضیح در این باره اجتناب کرده است.

سازمان اف‌بی‌آی بعضی از این ابزارهای هک را از بخش خصوصی خریداری می‌کند و بعضی دیگر از آنها را تولید می‌کند. یک مقام سابق آمریکا گفته است اف‌بی‌آی با استفاده از این فناوری‌ها می‌تواند از راه دور میکروفون‌های موجود در تلفن‌ها را با استفاده از نرم‌افزار گوگل اندروید فعال و مکالمات را ضبط می‌کند. این فناوری‌ها می‌توانند با لپ‌تاپ‌ها هم، بدون اطلاع صاحبان آنها همین کار را انجام دهد.

شرکت گوگل هم از اظهارنظر در این باره اجتناب کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.