افشای جزئیات طرح ابراهیمی

۱۰م آذر ،

روزنامه لبنانی النهار نوشت، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست خود با شورای امنیت تاکید کرد، سوریه برای حل بحران خود دو گزینه بیشتر پیشرو ندارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، یک دیپلمات غربی در گفت‌وگو با روزنامه «النهار» اعلام کرد که «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست پشت درهای بسته خود با شورای امنیت تاکید کرد که سوریه برای حل بحران خود دو گزینه پیشرو دارد.

این دیپلمات غربی در ادامه افزود: ابراهیمی معتقد است، نظام سوریه یا باید به خواسته‌ها و مطالبات مشروع مردم سوریه پاسخ دهد و اینکه سوریه به کشوری چون سومالی تبدیل خواهد شد.

منبع مزبور با اشاره به اینکه ابراهیمی طرح خود را به شورای امنیت ارائه داده است، گفت: مهمترین بند این طرح بر این نکته تاکید می‌کند که اگر اعضای شورای امنیت با یکدیگر متحد باشند، امکان پیشبرد طرح وی نیز وجود دارد، در غیر این صورت نمی‌توان امید چندانی به این طرح داشت.

وی گفت: از دیگر موارد مذکور در این طرح که روی آن تاکید شده است، وجود ناظران بین المللی قدرتمند، متحد کردن معارضان و تشکیل دولت انتقالی با صلاحیت‌ها و اختیارات اجرایی است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.