افشای جنایت جنگی روس‌ها در اوکراین

کارآگاه‌های فضای مجازی در مورد جنایت‌های جنگی روس‌ها افشاگری کردند.

افشای جنایت جنگی روس‌ها در اوکراین

به گزارش ممتاز نیوز، در مکالمه ضبط‌ شده صدای سرباز روسی به گوش می‌رسد که به یگانی دستور می‌دهد نیروهای کشته‌شده‌ و مجروح را به‌جای خاصی انتقال دهند

شنود ارتباطات رادیویی میان واحدهای ارتش روسیه در اوکراین پرده از جنایت‌های جنگی احتمالی و صحنه‌هایی از آشفتگی در صفوف ارتش مهاجم برداشت.

متخصصان اطلاعاتی‌ و امنیتی مستقل و داوطلبان فضای مجازی به شنود و انتشار آنچه که طبق ادعای آنان گزیده‌ای از مکالمه‌های رادیویی جبهه‌ای بین نیروهای روس حاضر در اوکراین است، پرداخته‌اند.

این متخصصان گفته‌اند اکثر قریب به اتفاق این ارتباطات احتمالا از طریق کانال‌های امنی ردوبدل می‌شود، اما بسیاری از سربازان روس از رادیوهای آنالوگ برای انجام مکالمه‌های جبهه‌ای استفاده می‌کنند. این موضوع جمعی از کارآگاهان فضای مجازی را قادر ساخت به این مکالمات دست یابند و آن‌ها را برای عموم منتشر کنند. این افراد نام ماموریت خود را «عملیات ارتباطات رادیویی روس‌ها» گذاشته‌اند.

در یکی از این مکالمه‌ها که ایندیپندنت آن را ترجمه کرده و پر از اصطلاح‌های نظامی و رمزهای تماس بی‌سیمی است انگار فرمانده‌ای دستور می‌دهد منطقه‌ای پرجمعیت را به توپ ببندند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.