افشای درخواست‌های جاسوسی ۲۱ دولت غربی از شهروندان

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت‌های فناوری مشهور جهان خواستار انتشار یافتن اطلاعات مربوط به درخواست‌های ۲۱ دولت جهان برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران شدند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از اسکای نیوز، این شرکت‌ها در بیانیه‌ای تصریح کرده اند که کشورهای یاد شده باید به وعده خود در زمینه حمایت از آزادی بیان در اینترنت پایدار بمانند و اجازه دهند تا تعداد درخواست‌های ارسالی به منظور دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران افشا شود.
 
این شرکت‌ها که مجموعه‌ای موسوم به ابتکار عمل شبکه جهانی یا The Global Network Initiative را تشکیل داده‌اند به دنبال این می باشند تا از این طریق از اثرات منفی افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد همکاری خود با سازمان های جاسوسی امریکا بکاهند.
 
از جمله این شرکت ها و نهادها که درخواست های خود را تقدیم دولت های یاد شده کرده‌اند می توان به یاهو، مایکروسافت، گوگل، فیس بوک، ائتلاف آنلاین آزادی و … اشاره کرد. بعضی از دولت های دریافت کننده این درخواست عبارتند از امریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، کنیا، مکزیک، هلند، سوئد، فرانسه و ایرلند.
 
کارشناسان معتقدند شرکت های فناوری بزرگ با اقداماتی از این دست نمی‌توانند به سادگی اعتبار از دست رفته خود را بازگردانند و جلب مجدد اعتماد کاربران نیازمند اقدامات عملی در جهت کاهش همکاری با سازمان‌های جاسوسی آمریکاست.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.