افشای پاداش‌های نجومی رئیس سابق فدراسیون فوتبال به مشاوران رسانه‌ای

مشاوران رسانه‌ای رییس معزول فدراسیون فوتبال تنها در سه سفر خارجی مبالغ هنگفتی را به عنوان پاداش و تنخواه دریافت کرده‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

افشای پاداش‌های نجومی رئیس سابق فدراسیون فوتبال به مشاوران رسانه‌ای

به گزارش ممتاز نیوز، ایسنا نوشت: با گذشت حدود ۷۰ روز از عزل رییس فدراسیون فوتبال و آغاز حسابرسی اسناد فدراسیونی که در سال ۱۴۰۰ تنها به بودجه و اعتبارات دولتی متکی بوده، مستندات افشای تخلفات متعدد و گسترده این دوره که به فدراسیون خوبان عالم مشهور است، هم چنان ادامه دارد.

پیش از این اسنادی از پاداش رییس معزول و سرپرست پرحاشیه تیم ملی منتشر و مورد توجه قرار گرفت و حالا فهرست بلندبالایی از تخلفات گسترده در بخش رسانه و روابط عمومی فدراسیون فوتبال مشاهده می‌شود که در نوع خود بی‌سابقه به نظر می‌رسد.

فدراسیون فوتبال در این دوره از حضور چهره‌هایی هم‌چون محمودرضا رضایی در جایگاه مدیر رسانه‌ای تیم ملی استفاده کرده که البته از تصویربرداران با سابقه در تلویزیون به شمار می‌رود اما در حوزه مدیریت رسانه و روابط عمومی تیم‌های ملی و باشگاه‌ها همچنین تجربه و دانش حوزه افسر رسانه‌ای فوتبال گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسید و گفته می شد بر مبنای برخی ارتباطات شخصی و معرفی یکی از نزدیکان پرحاشیه رئیس وقت، به این سمت انتخاب شده است.

در سایر بخش‌های حوزه رسانه و روابط عمومی فدراسیون نیز افرادی به کار گرفته شدند که برخی از آن‌ها دو شغله و یا حتی سه شغله بودند، با این وجود با حقوق، کارانه، اضافه کار و مزایای کامل بیش از سایر کارکنان فدراسیون و البته بدون ثبت ساعت ورود و خروج و بر خلاف ضوابط اداری مشغول به کار شدند.

سفرهای پرحاشیه و خبرساز برون مرزی و حتی داخلی اعضای این گروه نیز قابل توجه و مصداق تخلفات متعدد و گسترده به شمار می‌رود.

بر اساس اسناد حسابرسی شده علی عالی (مشاور و دستیار رییس)، حسین شریفی (مدیر روابط عمومی)، حسین قهار (خبرنگار و کارمند روابط عمومی) و سعید زارعیان (عکاس و کارمند روابط عمومی) بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی و به صورت غیرقانونی تیم ملی را در سفر به کشورهای بحرین، اردن، لبنان و امارات همراهی کردند و علاوه بر هزینه‌های اقامتی به ترتیب ۸۵، ۱۵۰، ۱۳۱ و ۱۴۶ میلیون تومان پاداش دریافت کردند.

هم‌چنین علی عالی ۶۰۰ یورو و سایر نفرات هر کدام ۸۵۰ یورو به عنوان حق ماموریت سفر های برون مرزی را تنها در سفر به بحرین دریافت کردند که این پرداختی نیز چندین برابر دستورالعمل پرداخت حق ماموریت در سفرهای خارجی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

در مستندات این سفر، اسامی علی رستم منش، حمیدرضا مهرعلی و امیر اسماعیلی نیز دیده می‌شود که باز هم بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی اعزام شدند و رستم منش هم‌چنین اسماعیلی پاداش صعود را نیز علاوه بر حق ماموریت برون مرزی دریافت کرده‌اند.

رستم‌منش به عنوان آشپز تیم ملی را در سفر به بحرین همراهی کرد در حالی که تیم‌های ملی در کشورهای عربی معمولا مشکلی از جهت تهیه غذای مناسب نداشته‌اند و در هتل ۵ ستاره منامه به همراه داشتن آشپز ضروری به نظر نمی‌رسید. همچنین در صورت نیاز به آشپز نیز احتمالا استفاده از آشپزی که سابقه همکاری با خورشیدی سرپرست تیم ملی در برخی از رستوران های تهران را داشته از دیگر عجایب این دوران به نظر می‌رسد.

هم‌چنین بر اساس اعلام مسوولان فدراسیون فوتبال، علی عالی و حسین شریفی بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی تیم ملی فوتسال را نیز در سفر به کشور لیتوانی همراهی کردند که گزارشی از پاداش و یا حق ماموریت های این سفر در اسناد حسابرسی به ثبت نرسیده است.

عالی، شریفی، قهار و زارعیان در سفر به لبنان، اردن و امارات نیز مجوز شورای برون مرزی را دریافت نکرده و تخلف قبلی را مجددا تکرار کردند که در این سفرها نیز ۸۵۰ یورو (شریفی ۷۰۰ یورو) به عنوان حق ماموریت برون مرزی دریافت کردند.

موارد پرداختی ارزی و ریالی فوق تحت عنوان حق ماموریت خارجی و پاداش صعود به جام جهانی جدا از پرداخت حقوق، اضافه کار، کارانه و سایر مزایا صورت پذیرفته است که البته در این بخش نیز به ضوابط و دستورالعمل های اداری و سازمانی توجهی صورت نگرفته است.

سند دیگری در اسناد حسابرسی فدراسیون فوتبال نشان می دهد حسین شریفی، قهار و زارعیان مجموعا مبلغ ۶ هزار یورو از امور مالی فدراسیون دریافت کرده‌اند که باید اسناد مرتبط با هزینه آن به عنوان تنخواه و یا عین مبلغ به امور مالی بازگردانده می‌شد که این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که حتی بدون داشتن مجوز هیات رئیسه و مجوز سفر از جانب شورای برون مرزی شاید اگر پاداش‌های اختصاص یافته یا سایر پرداختی و هزینه‌ها با تلاش رئیس وقت فدراسیون از محل اسپانسر تامین شده بود، جای توجیه را باقی می‌گذاشت اما با وجود مشکلات عدیده و بدهی‌های سنگین فدراسیون فوتبال، اینگونه پاداش‌های ریالی و ارزی از محل اعتبارات و کمک‌های دولتی پرداخت شده آن هم در شرایطی که پرداخت پاداش بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی بابت صعود از مرحله اول دور مقدماتی جام جهانی به نفرات تیم رسانه‌ای همراه با تیم ملی که حتی مجوز سفر را نیز دریافت نکرده بودند بی‌سابقه به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر برخی از این نفرات در سفرهای داخلی و حتی برون مرزی تیم ملی فوتبال بانوان نیز حضور داشته‌اند که این تخلف بر خلاف ضوابط صریح ابلاغی وزارت ورزش و جوانان و ممنوعیت حضور آقایان به عنوان اعضای تیم های ملی بانوان روی داده و در نوع خودش قابل بحث و بررسی است.

photo_2022-04-25_10-56-54

مجموع هزینه‌های هتل مشاوران رسانه‌ای در اردن معادل ۱۰۰ میلیون تومان شده است.

همچنین در گزارش ارائه شده، ۳۴ هزار و ۷۰۰ یورو برای پرواز چارتر به قطر هزینه شده که قابل تفکیک نیست. این مبلغ معادل یک میلیارد و ۴۱ میلیون تومان است.

علاوه بر این، مبلغ ۶۵ هزار و ۸۱۰ یورو هزینه صورت حساب هتل در امارات شده که میزان خدمات و نوع اتاق استفاده شده قابلیت تفکیک ندارد. این مبلغ معادل یک میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان است.

مدارک رسمی این پرداخت‌ها به شرح زیر است:

photo_2022-04-25_10-56-55

photo_2022-04-25_10-56-54 (2)

photo_2022-04-25_10-56-55 (2)

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.