افکارعمومی جهان اسلام منتظر تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور آمریکا/تجربه ۳۳ ساله ملت ایران از اقدامات خصمانه روسای جمهور آمریکا

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مهمان‌پرست در واکنش به نتیجه انتخابات آمریکا:

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، ضمن تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به رای مردم، پیام رای مردم آمریکا را پرهیز از سیاست‌های افراطی و مطالبه وعده‌های داده شده مبنی بر تغییر اصولی در سیاست‌های نادرست و لزوم توجه به وضعیت داخلی آمریکا و معیشت مردم دانست.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به رای مردم تأکید نمود.

مهمان‌پرست پیام رای مردم آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور را پرهیز از سیاست‌های افراطی و مطالبه وعده‌های داده شده مبنی بر تغییر اصولی در سیاست‌های نادرست و رویکردهای پرهزینه یکجانبه گرایانه و لزوم توجه به وضعیت داخلی آمریکا و معیشت مردم دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: واقعیت این است که افکار عمومی در جهان اسلام و خاورمیانه همچنان منتظر تحقق وعده‌های رئیس جمهور آمریکا بوده و تنها اتخاذ رویکرد تازهی مبنی بر عدم دخالت در امور کشورهای منطقه را سبب احیاء بخشی از اعتبار از دست رفته آمریکا نزد ملت‌های منطقه می‌داند.

مهمان‌پرست تأکید نمود: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۳ ساله قبل روسای جمهور مختلف آمریکا از هر دو حزب را با اقدامات خصمانه مختلف آنها بر علیه منافع ملت خود تجربه نموده و معتقد است دیوار بی اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکا فقط می‌تواند در پرتو احترام به اراده و حقوق ملت ایران و بازنگری اساسی و عملی در سیاست‌های نادرست قبل دولت آمریکا کوتاه شود و هر نوع ارزیابی از وعده  «تغییر»، صرفاً بر اساس سیاست عینی و عملکرد مقامات آمریکا صورت خواهد پذیرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان نمود: تعامل در جهتی تقویت صلح و ثبات جهانی و رفاه ملت‌ها از مبانی ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و در این چارچوب از نیات و ایده‌های صادقانه کشورهای علاقه‌مند به تعامل سازنده با جمهوری اسلامی ایران استقبال نموده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.