اف بی آی به اقامتگاه ترامپ یورش و آن جا را محاصره و تفتیش کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه او در مارالاگو در ایالت فلوریدا یورش برده و اقدام به تفتیش و محاصره این اقامتگاه کردند. ترامپ این اقدام پلیس را «رفتار نادرست دادستان کل» توصیف کرد.

اف بی آی به اقامتگاه ترامپ یورش و آن جا را محاصره و تفتیش کرد

به گزارش ممتاز نیوز، ترامپ در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی “تروث”(حقیقت) متعلق به او منتشر شد، گفت که اف‌بی‌آی به شیوه‌ای نامناسب یک بازرسی غافلگیرانه از محل سکونت او انجام داده است.

وی در این بیانیه گفت: “این روزها برای مردم ما روزهایی تاریک و دشوار است، زیرا خانه زیبای من در پام بیچ، فلوریدا، در حال حاضر تحت محاصره و یورش و اشغال توسط گروه بزرگی از مردان اف‌بی‌آی است.

ترامپ افزود: «این رفتار نادرست دادستان کل، استفاده تسلیحاتی از سیستم قضایی و حمله دموکرات‌های چپ افراطی است که عاجزانه تلاش می‌کنند من را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ متوقف کنند».

رئیس جمهور سابق آمریکا عنوان داشت بازرسان اف‌بی‌آی گاوصندوق شخصی وی را شکستند و آنچه در آن بود مصادره کردند.

وی افزود که با نهادهای دولتی مربوطه همکاری کرده است و لذا این یورش بدون اطلاع قبلی، غیرضروری و خلاف قوانین است.

در این بیانیه آمده است: «چنین اتفاقی پیش از این برای هیچ رئیس جمهوری در آمریکا اتفاق نیفتاده است و چنین حمله‌ای تنها در جهان سوم ممکن است رخ دهد».

ترامپ تاکید کرد که سال‌ها مورد آزار و اذیت سیاسی قرار گرفته و “آنچه اکنون رخ داده هدف گیری سیاسی در بالاترین سطح آن است.”

وی اما تاکید کرد که به کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل یورش پلیس به خانه‌اش اشاره‌ای نکرد، اما شبکه “سی‌ان‌ان” گزارش داد که بازرسان به دنبال اسناد ریاست جمهوری هستند که احتمالا ترامپ به محل اقامتش در فلوریدا منتقل کرده است.

همزمان “نیویورک تایمز” به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ترامپ جعبه‌هایی را که حاوی اسناد محرمانه بود به محل اقامت خود منتقل کرده است.

او افزود که او در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی مواد درخواست شده توسط مقامات در آرشیو ملی به مدت چند ماه‌ تأخیر کرد.

روزنامه “واشنگتن پست” هم گزارش داده است که یورش به اقامتگاه ترامپ با مجوز دادگاه و به دلیل سوء استفاده احتمالی وی از اسناد طبقه بندی شده بوده است.

این روزنامه نوشت که این بازرسی در جستجوی شواهد احتمالی در مورد جرم سوء استفاده از اسناد محرمانه دولتی صورت گرفت.

اف‌بی‌آی هنوز خبر یورش به اقامتگاه ترامپ و هدف آن را تأیید نکرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.