اقامت به سرمایه گذاران خارجی در پرتغال

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: وزارت امور خارجه پرتغال روز پنجشنبه اعلام کرد سرمایه گذاران خارجی طی سال قبل در ازای دریافت « روادید طلایی » یا مجوز اقامت ، ۲۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.

وزارت کشور پرتغال اعلام کرد تا امروز در مجموع ۳۵۶ مجوز اقامت برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است که ۲۷۹ مورد آن برای سرمایه گذاران چینی ، ۱۶ مورد برای سرمایه گذاران روس ، ده مورد برای اتباع برزیل و نه مورد نیز برای اتباع آنگولا صادر شده است. در این فهرست همچنین سرمایه گذاران ونزوئلایی و عراقی دیده می گردد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون ، این وزارتخانه افزود از لحاظ مبلغ سرمایه گذاری در این کشور ، چینی ها در ردیف اول و پس از آن برزیلی ها در جایگاه بعدی قرار دارند.

پرتغال از اکتبر ۲۰۱۲ به اشخاصی که آماده اند برای خرید خانه یا آپارتمان در این کشور دست کم ۵۰۰ هزار یورو بپردازند ، روادید « طلایی » اعطا می کند.

اما سرمایه گذاران مجبور نیستند در این کشور اقامت داشته باشند. فقط کافی است طی هفت روز در سال در این کشور زندگی کنند. روادید طلایی این امکان را به اشخاص می دهد که به دلایل کاری یا تفریحی آزادانه در فضای شنگن تردد داشته باشند.

از دیگر شرایط اعطای روادید طلایی ، امکان سرمایه گذاری دست کم یک میلیارد یورو در پرتغال یا ایجاد ده فرصت شغلی است ، اما بیشتر سرمایه گذاران سرمایه گذاری در بخش مسکن را ترجیح می دهند.از آغاز بحران مالی در سال ۲۰۰۹ بازار مسکن در پرتغال سقوط و قیمت مسکن ۳۰ درصد کاهش داشته است ، اما مانند اسپانیا در این کشور حباب مسکن وجود نداشت.اواخر سال ۲۰۱۱ موسسه آمار ملی پرتغال از ۷۳۵ هزار واحد مسکونی خالی خبر داد.

اسپانیا نیز ماه سپتامبر از اتخاذ ساز و کار مشابهی خبر داد که براساس آن ، اشخاصی که در خارج اتحادیه اروپا اقامت دارند و متقاضی اقامت در این کشور می باشند ، با سرمایه گذاری دست کم ۵۰۰ هزار یورو در بخش مسکن ، می توانند مجوز اقامت دریافت کنند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.