اقامه نماز جماعت در دستگاههای دولتی چشمگیر شده است

به گزارش ایرنا ، مصطفی خیرالدین روز پنج شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز افزود: باید تمامی مسوولان نسبت به موضوع نماز حساسیت و دغدغه داشته و برای توسعه این فریضه الهی همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید تمهیداتی اندیشیده و به اهمیت نماز بیش از پیش در دستگاهها توجه و نیز بر اقامه نماز جماعت اهتمام ورزند، اضافه کرد: یکی از دغدغه های مدیران باید این باشد که جلسات اداری دستگاهها با اوقات شرعی و اقامه نماز اول وقت و برگزاری تداخل نداشته باشد.

مدیر برنامه ریزی ستاد اقامه نماز ابراز کرد: خوشبختانه امروز اغلب مدیران و دستگاههای اجرایی بر اقامه نماز در محل کار اهتمام جدی داشته و اهمیت خوبی می دهند و امیداریم اهداف و انتظارات ستاد اقامه نماز به تدریج و بیش از پیش تحقق یابد.

وی به وظایف رابطین ستاد اقامه نماز در دستگاه ها اشاره کرد و گفت: تعصب و داشتن دغدغه نماز و انتقال آن به بدنه مدیریت و دستگاه ، ایجاد هماهنگی در بین بخش های مختلف سازمانها و انتقال انتظارات این ستاد به مدیران و دستگاهها از جمله وظایف رابطین محسوب می شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه مقوله نماز از مفاهیم ناب الهی است، افزود: اگر کسی به آن تمسک جوید موجب تعالی دنیا و آخرت او خواهد شد.

داود عباسی با اشاره به اینکه خضوع و خشوع یکی از آثار نماز است، اضافه کرد: امید به آینده و اعتقاد به معاد از دیگر آثار و برکات نماز محسوب می شود.

رییس شورای ستاد اقامه نماز استان زنجان همچنین وحدت بخشی ، افزایش بصیرت ، بندگی ، اخلاص ، مراقبه و محاسبه نفس ، وارستگی ، عزت نفس ، عدم افراط و تفریط را از دیگر آثار نماز برشمرد.

عباسی چالش فرهنگی را از مهمترین چالشهای قرن حاضر عنوان و تأکید کرد: کسانی از این چالش ها سربلند بیرون می آیند که از منابع ناب معنویت بهره ببرند.

وی به تأثیر و برکات اجتماعی و سیاسی نماز اشاره و خاطرنشان کرد: به طور یقین یکی از دلایل ظهور بیداری اسلامی در کشورهای جهان بهره گیری از معارف ناب الهی است.

۷۳۲۵/۵۲۲/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۴۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.