اقبال آثار نمایشی در پرداختن به فرهنگ و سنن محلی

دوشنبه ۹ مرداد – ۰۳:۳۸:۴۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه خبر داد:

بزرگنمایی:  

دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه گفت: هنرمندان مراکز استانی با آشنایی کامل از سنت های محلی و آداب و رسوم شهر خود، می توانند از فرهنگ و هویت محلی شهرشان در آثار نمایشی خود بهره ببرند
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   رحمت امینی با بیان اینکه معنویت، ‌اندیشه و هنر سه کلید واژه برای ارزیابی و داوری آثار جشنواره تئاتر ماه هستند، افزود: داوران و کارشناسان از آغاز تا پایان تمامی مراحل انتخاب آثار، کارشناسانی هستند که ضمن مجهز بودن به دانش تئاتر بر مبنای سه محور معنویت،‌ اندیشه و هنر، نمایش ها را مورد قضاوت و ارزیابی قرار می دهند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر ماه هر ساله در سه بخش نمایش صحنه ای بزرگسال، نمایش خیابانی، صحنه ای کودک و نوجوان برگزار می شود، اظهارداشت: حضور تئاتر قدرتمند استانی یکی از موضوعات مهم در جشنواره نهم تئاتر ماه محسوب می شود. هنرمندان مراکز استانی با آشنایی کامل از سنت های محلی و آداب و رسوم شهر خود، می توانند از فرهنگ و هویت محلی شهرشان در آثار نمایشی خود بهره ببرند و آن نمایش را به جشنواره تئاتر ماه اعزام کنند، این گونه نمایش ها که رنگ و بوی ملی و میهنی داشته باشند طبیعتاً مورد قبول همگان خواهند بود و تمامی مخاطبان از آن لذت خواهند برد.
دبیر نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با اشاره به تغییرات جشنواره نهم با دوره های گذشته ادامه داد: شاید در این دوره از جشنواره در مرحله نخست گروه های کمتری با کیفیت بالا حضور پیدا کنند اما به آنها خدمات بیشتری ارائه خواهیم داد. در جشنواره امسال آثار نمایشی با کیفیتی به جشنواره راه پیدا خواهند کرد، به طوری که ما پس از پایان جشنواره برای یکسال آینده کار نمایشی تولید کرده ایم.
امینی در پایان خاطرنشان کرد: در ۸ دوره گذشته از نظر کمیت با افزایش ارسال آثار نمایشی رو به رو بودیم و میزان  حضور شرکت کنندگان به صورت تصاعدی بالا رفت و در جشنواره نهم تئاتر ماه امیدواریم از نظر کیفی این سیر صعودی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۰۱۵۳۸۴۳۵۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.