اقتدار جمهوری اسلامی در عالم به برکت قرآن کریم است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘محمدرضا رحیمی’ روز پنج شنبه در مراسم اختتامیه ششمین همایش پژوهشهای قرآنی با بیان اینکه خدمت به قرآن توفیقی بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود، افزود: پیامبر اکرم برای تبلیغ اسلام رنج و مرارت فراوان کشیدند، ولی مشرکان برای جلوگیری از نفوذ کلام ایشان از هرگونه آزار و اذیتی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه با تمامی دشمنی ها در صدر اسلام و بعد از آن، وفات پیامبر اکرم قرآن همچنان جاویدان مانده است ادامه داد: قرآن در طول تاریخ راه رسیدن به کمال را به جویندگان حقیقت نشان داده و در آینده نیز نشان خواهد داد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه قرآن همواره در مقابل هجوم اندیشه های باطل سد محکمی بوده است یاد آور شد: سردمداران ظلم نتوانسته و نخواهند توانست با وجود کلام الهی در میان مردمشان آسوده حکومت کنند.

وی بزرگترین دلیل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را قرآن و تداوم این نظام الهی را پایداری و سرلوحه قرار دادن قرآن در تمامی امور دانست و ادامه داد: تا زمانی که کتاب خدا در ایران حکومت می کند، هیچ تهدیدی نمی تواند به کشورمان آسیب برساند.

رحیمی با تاکید براینکه قرآن کتاب هدایت انسان ها و شفای مومنان است، تصریح کرد: حفظ، تلاوت و گوش کردن به آیات قرآن کریم موجب آرامش دل انسان می شود و آدمی را از هرگونه اضطراب، شک، دودلی و افسوس به دور نگه می دارد.

وی اضافه کرد: این مسابقات می تواند مقدمه ای برای تدبر و تامل برای مسلمانان و بکار بردن آن در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: پیامبر اسلام خیر و سعادت بشری را در سایه تمسک به قرآن می داند، چون قرآن راهنمایی است که انسان را به بهترین راه دلالت می کند.

وی افزود: تنها راه پایان تمامی جنگ ها و نزاع ها بین ملت ها و عاری شدن جهان از تمامی سلاح های کشتار جمعی پناه بردن به قرآن کریم است.

رحیمی تاکید کرد: قرآن می تواند راهنمای بشریت به سوی صلح و آرامش باشد تا آرزوهای انقلابیون و آزادی خواهان عالم در سایه آن محقق شود.

سیام**۹۱۰۳**۱۵۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۴۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.