اقتصاددانان دربارهٔ “تورم منفی” در “اروپا” اخطار دادند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یکی از اقتصاددان های برجسته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد خرید اوراق قرضه بهترین گزینه برای مقابله با تورم منفی در اروپا است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، یکی از اقتصاددان های برجسته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد خرید اوراق قرضه بهترین گزینه برای مقابله با تورم منفی در اروپا است.

بانک مرکزی اروپا باید در برابر تورم منفی هوشیار باشد و درصورت لزوم برای خرید اوراق قرضه اقدام کند. تورم منفی تهدیدی قریب الوقوع نیست اما شما باید نگاه و مراقبتی مستمر داشته باشید.

وی افزود: اگر رشد قوی اقتصادی وجود نداشته باشد، سطح قیمت ها روند نزولی پیدا می کند و شما باید بسیار مراقب باشید.

نرخ سالانه تورم در منطقه یورو در ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است و باتوجه به اینکه رشد اقتصادی این منطقه همچنان ضعیف است و نرخ بیکاری نیز بالاست.

اقتصاددانان انتظار دارند نرخ تورم این منطقه در سال ۲۰۲۴ نیز پایین باشد. با اینکه شمارکسانی که انتظار روند نزولی قیمت ها را در این منطقه دارند اندک است.

اما طولانی شدن نرخ اندک تورم خطراتی را دربارهٔ به وجود آمدن تورم منفی در پی دارد که یک روند نزولی دائمی و گسترده در بهای کالاهاست و ژاپن نیز از چند دهه پیش تاکنون به آن دچار است.

این تهدید به اندازه ای جدی است که “کریستین لاگارد” رئیس صندوق بین المللی پول اخطار داده است تورم منفی برای بهبود اوضاع اقتصادی اروپا فاجعه بار خواهد بود و باید قاطعانه با آن مبارزه کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.