اقتصاد اساس زندگی مردم است/سازمان بازرسی در نظارت بر حوزه اقتصاد تمرکز بیشتری دارد

حجت‌الاسلام پورمحمدی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حوزه اقتصادی کشور را یکی از مستعدترین حوزه ها کشوری در بروز خطا و فساد دانست و گفت یک دستگاه نظارتی مثل سازمان بازرسی باید توجه و تمرکز بیشتری بر این حوزه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: براساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، دو وظیفه عمومی سازمان بازرسی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن اجرای امور در دستگاه های اداری است؛ بنابراین نظارت بر بخش خصوصی و یا بازار برعهده سازمان بازرسی  نیست.

***پورمحمدی گفت: در سازمان بازرسی دو هدف اصلی پیگیری می شود،اول اینکه آیا قانون رعایت می شود و دوم،فعالیت ها منتج به اهداف تعیین شده می شود.

*** وی افزود درباره علت تمرکز سازمان بازرسی بر نظارت اداری و اقتصادی گفت: تمام خدمات ارائه شده در کشور از طریق ادارات صورت می گیرد و ما وظیفه داریم ببینیم آیا وظایف به خوبی انجام می شود و اگر انجام نمی شود ببینیم مشکل از کجاست.

*** رئیس سازمان بازرسی کل کشور حوزه اقتصادی کشور را یکی از مستعدترین حوزه ها کشوری در بروز خطا و فساد دانست و گفت: یک دستگاه نظارتی مثل سازمان بازرسی باید توجه و تمرکز بیشتری بر این حوزه داشته یاشد. وی در این باره تاکید کرد: اقتصاد اساس زندگی مردم است.

*** پورمحمدی درباره علت تعدد سفرهای داخل کشورش گفت: یک مدیر باید پر تردد باشد و از نزدیک مشکلات را ببیند نه اینکه بر اساس گزارس در داخل اتاقش تصمیم بگیرد. وی درباره سفر اخیرش به تبریز گفت: این سفر باید بعد از زلزله صورت می گرفت اما به دلیل سفر همزمان سایر مدیران به این منطقه تصمیم بر این شد که این سفر به تاخیر بیفتد.

***وی همچنین درباره سفرهای خارجی اش به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از مسائل مهم حضور در مجامع بین المللی است؛ تصاویر بدی از فساد و بی نظمی اداری درباره کشورمان در خارج از مرزها دیده می شود که به این دلیل رتبه بدی از ما ارائه شده است و ما که مسئول انضباط اداری هستیم باید مرافب باشیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.