اقتصاد مقاومتی منافی دیپلماسی منطقه ای نیست/ فرهنگ اقتصادی دولت عوض شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز دراولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، مقاومتی در برابر مقاومت است، افزود: غرب دربرابر پیشرفت ایران مقاومت می کند واراده بین‌المللی را به کار گرفته است تا ایران پیشرفت نکند حتی این موضوع در زمان طاغوت نیز به عینه دیده می‌شود.

وی گفت: البته غربی ها مدام از آزادی و توسعه حرف می زنند اما وقتی عمیقا گفتمان آنها را مورد توجه قرار می دهیم متوجه می شویم که آنها اراده جدی برای عدم پیشرفت ایران دارند.
 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشورهای غربی مایل نیستند ایران پیشرفت کند و اشکال مختلفی را به کار می گیرند که ایران به پیشرفت و توسعه دست نیابد قبل از انقلاب این رویه به شکلی دیگر دنبال می شد و پس از انقلاب به گونه ای دیگر علیه ایران به کار برده شده است.
 

رضایی خاطر نشان کرد: امروز ایران با شدیدترین تحریم ها روبرو شده، به گونه ای که کشورهای غربی و به ویژه آمریکا، نفت و بانک مرکزی ایران را تحریم کردند به همین جهت این تحریم ها فراتر از تحریم های سازمان ملل است.

 

وی با بیان اینکه باید نگاه واقعی به اقتصاد داشته باشیم، افزود: ازاین رو فکر می کنم اقتصاد مقاومتی می تواند نقش تاثیرگذاری را در حوزه اقتصاد ایفا کند.
 

رضایی خاطر نشان کرد: این رویه (اقتصاد مقاومتی) همانند رویه ما در دوران دفاع مقدس تعریف می‌شود ما در سال اول جنگ به موفقیت های خوبی دست نیافته بودیم اما وقتی تحولات اساسی در جنگ به وجود آوردیم و اعتماد به نفس خود را به کار گرفتیم توانستیم معجزه هایی را در هشت سال دفاع مقدس به وجود آوریم از این رو باید همان نگاه را در عرصه های مختلف من جمله اقتصاد به کار ببریم.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام باتاکید براینکه باید اقتصاد مقاومتی را کلید بزنیم با طرح این پرسش که آیا اقتصاد مقاومتی با هرگونه مذاکره با گروه۱+۵ مخالفت می کند یا نه، افزود: اقتصاد مقاومتی برگرفته از محدودیت نیست چرا که ۱+۵ فرصت خوبی را برای ما فراهم کرده است. مذاکره با۱+۵ اقتدار ما را نشان می دهد .
 

وی گفت: هیچ کشوری پیدا نمی‌شود که این گونه با کشورهای دیگر پای مذاکره بنشیند همه کشورها یک طرف و ایران در طرف دیگر در مذاکرات حاضر می‌شود.
 

رضایی افزود: مذاکره با ۱+۵ می تواند راهگشایی برای دیپلماسی باشد. وی گفت: معتقدم اقتصاد مقاومتی منافاتی با دیپلماسی منطقه ای ندارد. 

 

رضایی همچنین اصلاح ساختار اداری را امری لازم و ضروری دانست و گفت: با این ساختار نمی توان اقتصاد مقاومتی را به پیش برد معتقدم ساختار فعلی به هیچ وجه قابل قبول نیست ساختاری ضد مردمی است باید در جهت نوآوری پیش رفت. به همین جهت معتقدم باید فرهنگ کشور به سمت نوآوری سوق یابد.

 

وی تاکید کرد: البته در این جهت باید هم فرهنگ اقتصادی مردم هم فرهنگ اقتصادی دولت عوض شود تا با یک رویکرد جدید ساماندهی اجتماعی تغییر یابد.
 

رضایی در پایان سخنانش افزود: با توجه به ۳٫۵ میلیون دانشجو و حضور مراکز مختلف علمی و آزمایشگاهی امیدوارم بتوانیم این دوره تاریخی ایران را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم اقتصاد ایران را به نقطه بهینه برسانیم.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.