اقتصاد مقاومتی و زندگی ایرانی اسلامی

۰۵اردیبهشت،

از طرف وزارت بهداشت شعار هفته خوابگاهها در سال ۹۲ اقتصاد مقاومتی و زندگی ایرانی اسلامی عنوان شد

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر دکتر جلال نژاد، مدیر امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آستانه هفته خوابگاه ها گفت:هرساله وزارت بهداشت با هدف یادآوری مجموعه فعالیت های حوزه دانشجویی، هفته ای را به عنوان هفته خوابگاه ها در نظر می گیرد که امسال نیز از هفتم اردیبهشت ماه آغاز می گردد و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ادامه می یابد. موضوع خوابگاه ها نقطه ثقل مجموع فعالیت های حوزه دانشجویی است که تقریباً اکثریت فعالیت های این حوزه را به خود اختصاص می دهد.

 وی ادامه داد:از سوی دیگر بحث خوابگاه ها توجه بیشتر مسوولان دانشگاه و وزارت بهداشت را در این حوزه به خود اختصاص می دهد؛ زیرا از مهم ترین فعالیت های حوزه دانشجویی، توجه بیشتر به زندگی دانشجو در محیط خوابگاه است. در واقع اگر بتوانیم فضای مناسب تری را برای زندگی دانشجو در خوابگاه فراهم کنیم و دانشجویان هم تلاش بیشتری در بحث های پژوهشی، علمی و معنوی و آموزشی به کار ببندند روز به روز شاهد محیط مناسب تری همراه با شادی و نشاط در این محیط ها خواهیم بود.

 جلال نژاد در خصوص برنامه این دانشگاه برای هفته خوابگاه ها عنوان کرد: برنامه هایی که به مناسبت هفته خوابگاه ها با مشارکت تمام همکاران دانشگاه در نظر گرفته ایم چهار هدف اختصاصی را دربر می گیرد که شامل ترویج فرهنگ قناعت، ترویج فرهنگ تقدیر و تشکر، افزایش میزان امید و شادی در سطح خوابگاه های دانشجویی و ارتباط بیشتر معاونین و اساتید با مجموعه دانشجویی می باشد.

دو برنامه اصلی نیز با حضور مسوولان کشوری، وزارت بهداشت و دانشگاه و حوزه دانشجویی در نظر گرفته شده است که انشاء ا… در خوابگاه برادران و خواهران برگزار خواهیم کرد. برگزاری مباحث مشاوره ای مورد نیاز دانشجویان توسط اساتید مشاور و اساتید ویژه ای که در بین دانشجویان مقبولیت دارند نیز یکی دیگر از ابرنامه هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

 وی اظهار داشت:مسابقات ورزشی متنوعی نیز به منظور ایجاد فضای مفرح در خوابگاه ها برنامه ریزی شده است. در راستای ترویج فرهنگ تقدیر نیز بحث اتاق نمونه و برتر در خوابگاه مطرح است که هدایایی به آن تعلق خواهد گرفت. برگزاری انتخابات شورای صنفی نیز یکی دیگر از برنامه های این هفته به شمار می رود که هر ساله از بین دانشجویان داوطلب برای پیگیری فعالیت ها و خواسته هایشان انجام می گردد.

همچنین به مناسبت هفته خوابگاه ها از اول اردیبهشت ماه هر روز وعده صبحانه را که نیاز اصلی و مورد درخواست دانشجویان بود، علیرغم هزینه های بالا، در نظر گرفته شده است. مقدمات رزرو اینترنتی غذا فراهم شده و به زودی دانشجویان می توانند از این طریق، غذای خود را رزرو کنند. برای بهتر شدن وضعیت زندگی در خوابگاه ها نیز هدایایی برای خوابگاه ها در نظر گرفته ایم که در اختیار دانشجویان قرار خواهیم داد. بن کتاب نیز در اولین فرصت پس از دریافت از وزارت ارشاد، بین دانشجویان توزیع خواهد شد.

 جلال نژاد با تاکید بر  این که شعار تعیین شده از سوی وزارت بهداشت برای هفته خوابگاهها در سال ۹۲ اقتصاد مقاومتی و زندگی ایرانی اسلامی است تصریح کرد: همچنین هر یک از روزهای این هفته از سوی وزارت بهداشت با عنوان خاصی نظیر روز اول: خوابگاه و مدیریت بهتر، روز دوم: خوابگاه و امور فرهنگی، روز سوم: خوابگاه و دانشجو، روز چهارم: خوابگاه و مشاوره، روز پنجم: خوابگاه و ورزش، روز ششم: خوابگاه و شهر، روز هفتم: خوابگاه و بهداشت فردی نامگذاری شده اند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.