اقتصاد های نوظهوری که در حال سقوط اند

اخبار خوبی از اقتصادهای نوظهور- که بخش قابل توجهی از اقتصاد جهان- را تشکیل می دهند، شنیده نمی شود. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه اقتصادی لزاکو برزیل به تازگی رشد اقتصادی خود را مورد بازنگری قرار داده و متعاقباً از ۳% به ۲% کاهش یافته است. این دومین باری است که برزیل پیش بینی رشد اقتصادی خود را مورد بازنگری قرار می دهد. در ماه جولای نیز این کشور پیش بینی رشد اقتصادی خود را از ۴،۵% به ۳% کاهش داده بود. تأثیر بحران اقتصاد جهانی و سایر مشکلات، اقتصاد این کشور را در وضعیت ناخوشایندی قرار داده است. به گونه ای که گیدو مانته گا، وزیر اقتصاد این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که ۲۵ بخش صنعتی و خدماتی کشور از پرداخت مالیات بر دستمزد معاف شده اند. هدف دولت از این اقدام حمایت از بازار کار بوده است. برزیلی ها همچنین قرار است در چهارچوب طرح حمایتی دولت از کاهش بهای برق مصرفی نیز برخوردار شوند. برزیل ۲٫۵۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی بریکس را دارد.
هند(با ۱٫۸۶۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی در بریکس) نیز برنامه هایی را برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی و اعتماد سرمایه گذاران در دست دارد. چین نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ کشوری که ۷٫۲۰۰ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی بریکس را به خود اختصاص داده است. رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهۀ دوم سال جاری به دلیل کاهش صادرات به ۷،۶% تنزل یافته بود که پایین ترین رقم در سه سال گذشته بوده است.
وضعیت اقتصادی آفریقای جنوبی نیز چندان خوشایند نیست. اعتصابات اجتماعی که بخش معدنی کشور را تحت تأثیر قرار داده است-این بخش ۹% تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد- می تواند به شکلی جدی رشد اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.
به اعتقاد برخی اقتصاددانان رشد اقتصادی کشورهای بریکس متأثر از بحران جهانی اقتصاد شاهد کاهش خواهد بود.
نمودارهای ذیل پیش بینی رشد اقتصادی برای کشورهای عضو بریکس را به تصویر کشیده است:

ترجمه: زهرا خدایی

۲۶۳۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.