اقتصاد “یونان” برای ششمین سال متوالی در سیر نزولی قرار می‌گیرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دولت یونان می‌خواهد با جذب سرمایه‌گذاران خارجی از بن بست بحران اقتصادی رهایی پیدا کند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، یونان از چند سال پیش به شدت درگیر بحران مالی و اقتصادی شده است و هنوز هم آثار این بحران‌ها بر بدنه اقتصاد یونان احساس می‌شود.

دولت یونان برای حل این مشکل به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی است. برای این منظور، اصلاحاتی در قوانین سرمایه‌گذاری در یونان انجام می‌شود تا فضای کسب و کار این کشور برای بازرگان‌ها مناسب‌تر شود.

شواهد موجود نشان می‌دهد در سال جاری نیز اقتصاد یونان برای ششمین سال متوالی از نظر رشد اقتصادی سیر نزولی خواهد داشت، اما مقامات یونان پیش‌بینی کرده‌اند در سال آینده اقتصاد این کشور ۰٫۶ درصد رشد نشان بدهد.

این درحالی است که بیکاری همچنان معضل جدی و کابوس مردم یونان است، چرا که این کشور بالاترین رقم بیکاری را در میان کشورهای اروپایی دارد.

مقامات دولت یونان نیز اذعان دارند که بیکاری مشکلی بسیار جدی برای مردم این کشور بویژه جوانان است و نمی توان از این مشکل غافل بود.

به گفته مقامات یونانی، کاهش مقررات دست و پا گیر اداری برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی یکی از سیاستهای اصلی برای کاهش مشکل بیکاری و پویاکردن اقتصاد این کشور است.

مشکلات اقتصادی یونان بسیار جدی است و حتی تحصیلکرده‌های یونانی که تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان می‌رسانند نمی‌توانند کار پیدا کنند و چشم‌انداز آینده خود را تیره و تار می‌دانند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.