اقدامات جدید مرکز مبادلات ارزی در راه است

بینا- معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه بررسی تقاضاها در مرکز مبادلات ارزی بر اساس اولویت‌های کالائی صورت می‌گیرد، گفت: اقداماتی در دست انجام است تا مدت زمان انتظار برای دریافت ارز مورد نیاز به حداقل برسد.
مینو کیانی‌راد در پاسخ به برخی موارد و مشکلات مطرح‌شده از سوی متقاضیان در مرکز مبادلات ارزی اظهار داشت: اگر موارد مشخصی از زمان‌بر شدن غیرمعمول تخصیص ارز وجود دارد، اطلاع دهید تا پیگیری و مشکلات مربوط به آن رفع شود.
وی افزود: بانک مرکزی مشکلی برای تخصیص ارز به تقاضاهای تأیید شده و ثبت سفارش‌های قانونی در چارچوب اولویت‌های تعیین شده، ندارد.
به گفته وی، برخی تقاضاها و ثبت‌سفارش‌ها دارای ارقام درشت نظیر ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون یورو است که با توجه به اولویت‌های کالایی موجود، تخصیص ارزها برای واردات بر اساس اولویت‌های ۸گانه کالائی ابتدا برای کالاهای اساسی و دارو صورت می‌گیرد و پس از آن به سایر تقاضاها رسیدگی می‌شود.
معاون ارزی بانک مرکزی یادآور شد: سایر تقاضاها نیز براساس اولویت و اهمیت در نوبت دریافت ارز قرار می‌گیرند تا ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.
کیانی‌راد افزود: اقداماتی در دست انجام است تا تخصیص ارز به این متقاضیان نیز تسهیل و تسریع شود و مدت زمان انتظار برای دریافت ارز مورد نیاز این افراد به حداقل کاهش یابد.
این مقام ارشد بانک مرکزی یادآور شد: در مواردی که تخصیص ارز به متقاضی بیش از حد معمول به طول می‌انجامد احتمالاً اشکالی در سفارش، بانک‌های عامل و یا نوبت‌دهی وجود دارد که این موارد نیز قابل بررسی و رسیدگی است.
به گفته کیانی راد، تا پایان وقت اداری روز گذشته مانده تجمعی ثبت سفارش‌های تأمین ارز شده از ابتدای راه‌اندازی مرکز مبادلات به ۴۳۳۵ فقره رسید.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.