اقدامات دولت در بگومگوهای سیاسی گم شد/یک مشکل پیش پای هپکو باقی مانده است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی نسبت به چهار سال اخیر آرامتر و اختلافات کمتر شده است.

سید علی آقازاده ۲۳ خردادماه در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه در دوران کرونا برگزاری نشست های مطبوعاتی دچار وقفه شد هرچند که ارتباط با خبرنگاران و رسانه ها قطع نشد، افزود: در طول چهار سال اخیر در دولت دوازدهم از نظر اقتصادی در کشور و استان اقدامات بزرگی انجام شد که این اقدامات در گرد و غبار بگومگوهای سیاسی گم شد.

وی با اشاره به اینکه آمار فعالیت های چهارساله در استان برای رییس جمهوری ارسال شد و این اقدامات مورد تجلیل قرار گرفت، افزود: یکی از دستاوردهای خوب دولت و مسئولان در استان مرکزی مربوط به هپکو بوده است، درست است که هنوز تولید ندارد، اما کار انجام شده را نمی توان نادیده گرفت. در زمان حضور من در استان هپکو هفت ماه حقوق معوق و بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی داشت، صاحب نداشت و پرسنل در اعتراض بودند، اما امروز پس از حدود ۴۳ ماه هپکو دارای صاحب است، حقوق معوق ندارد و بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی او رفع شده است و می تواند آزاد تنفس کند ولی هنوز یک مشکل دارد.

درخواست ۲۸۰ میلیارد تسهیلات برای هپکو

آقازاده گفت: امروز اسناد هپکو آزاد شده است و آمادگی صدور ضمانتنامه دارد و آخرین گام در هپکو این بود که در ملاقات با مدیرعامل بانک ملی درخواست ۲۸۰ میلیارد تومان وام کردیم. کمیته ای تشکیل شده و مقرر است که مدارک لازم جهت آزادسازی وثایق فراهم شود که این امور اداری شاید حدود یک ماه زمان ببرد تا هپکو برای دریافت تسهیلات آماده شود. امیدواریم در دولت دوازدهم این امر رقم بخورد و مسلما با این اتفاق برای عقد قرارداد و صدور ضمانتامه مشکلی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: دولت کار بزرگ خود را انجام داده است، اما مدیرعامل شرکت و هیات مدیره نیز باید پیگیری لازم را داشته باشند. استانداری در حیطه وظایف و اختیارات خود تلاش کرده است.

استاندار مرکزی افزود: سازمان راهداری سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان برای خرید محصولات هپکو از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرد، اما هپکو دارای مشکلاتی بود و این امر محقق نشد. هرچند که سال گذشته ۱۵۰ دستگاه درخواست داشت و امسال به ۵۰ دستگاه رسیده ولی آنچه مهم است این است که به هرحال هپکو وارد عرصه تولید شود.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد فضای کنونی کشور حاصل تحریم هاست، گفت: در سال ۹۶ و ۹۵ با امضای برجام رشد اقتصادی کشور به مثبت ۵ رسید، اما با تحریم ها به زیر صفر رسیدیم. در برابر این فشارها دولت و مردم در پی یافتن راه های گریز از تحریم ها هستند. در همین راستا آمار صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته که نزدیک به یک میلیارد تومان رسید در دو ماهه نخست ۱۴۰۰ نیز این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل دو تا سه برابر شده است.

آقازاده در خصوص خسارت کرونا به استان گفت: استان حدود هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی و دولتی دچار آسیب و خسارت شد.

فروش باشگاه آلومینیوم منتفی است

وی در پاسخ به فروش تیم آلومینیوم اظهار کرد: تا این لحظه فروش باشگاه منتفی است و دو تن از اعضای هیات مدیره ایرالکو که به دنبال فروش بودند، از هیات مدیره رفتند، البته فروش در مجمع شرکت به تصویب رسیده بود و هیات مدیره نیز موظف به اجرای مصوبات است، اما پس از صعود تیم به لیگ برتر فروش باشگاه با دفاع مسئولان استان منتفی شد و خوشبختانه امروز شرایط بسیار خوبی در جدول لیگ برتر دارد و با بودجه ای کمتر از ۵۰ میلیارد تومان در رده پنجم جدول است. البته بخش اعظمی از موفقیت تیم مرهون حمایت جوانان استان است و با وجود آنکه سرمربی بدون هیچ دلیلی در پایان نیم فصل از باشگاه رفت اجازه بروز مشکل را ندادیم و فعلا نباید نگران فروش باشگاه بود چراکه با نتیجه گرفتن تیم هیچ کس جرات فروش تیم را ندارد و تلاش می کنیم تا پایان فصل جزو ۱۰ تیم اول جدول باشد و حتی می توان برای جام باشگاه های آسیا نیز هدفگذاری کرد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه به شایعات توجه نکنید، گفت: برای آماده سازی استادیوم امام خمینی(ره) ۳ میلیارد تومان هزینه شده است و با وجود عدم پرداخت منابع به پیمانکار، همکاری لازم صورت گرفته است. اگر لازم باشد از زیر سنگ منابع بیرون می آوریم ولی اجازه بروز مشکلی را نمی دهیم. حتی اگر لازم باشد تماشاچیان با شمع استادیوم را روشن می کنند تا مشکلی برای بازی با استقلال بروز نکند.

ثبت نام ۱۶ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن

وی در خصوص اختصاص مسکن در طرح اقدام ملی به خبرنگاران گفت: تا دیروز ۱۶ هزار نفر برای ۸۱۰۰ واحد مسکن ثبت نام کرده است و این نشان از استقبال مردم از این طرح دارد، تمام مراحل انتخاب پیمانکار در این طرح براساس قانون بوده است و پیمانکار سابقه فعالیت در خارج از کشور را داشته و به گفته وزیر راه و شهرسازی یکی از بهترین پیمانکاران کشور به شمار می رود ولی برخی به دنبال شایعه پراکنی هستند در حالی که این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های کشور است.

وی افزود: خبرنگاران هم حتما ثبت نام کنند پس از پالایش تعدادی ریزش خواهیم داشت و برای افرادی که باقی می مانند تصمیم نهایی اتخاذ می شود. برای خبرنگاران نیز سهمیه ای اختصاص می دهیم.

آقازاده با بیان اینکه یکی از بهترین دوران های همکاری بین اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت را در این دوره از انتخابات شاهد هستیم، گفت: لازمه مشارکت بالا در انتخابات حضور کاندیداها از هر حزب و تفکری است. در این راستا تبلیغات نیز می تواند تنور انتخابات را گرم کند که متاسفانه تبلیغات نسبت به دوران گذشته کمتر شده است.

وی تاکید کرد: هر چه انتخابات گرم تر باشد قوت نظام را به دنبال دارد، هرچه رییس جمهوری یا نماینده پارلمان ملی و محلی با آراء بیشتری انتخاب شود قطعا در تصمیم گیری موفق تر هستیم و در بیرون از کشور اقتدار بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی اختلافات میان تعدادی از مسئولان ارشد استان، گفت: شرایط امروز استان نسبت به چهار سال پیش از نظر میزان اختلافات بسیار بهتر شده است و همه برای آرامش و صرف انرژی برای امور مهم استان تلاش کردند چراکه در سایه وحدت و آرامش و انسجام است که اقدامات برزگ شکل می گیرد.

بیمارستان ولیعصر در دولت دوازدهم به بهره برداری نمی رسد

استاندار مرکزی با اشاره به سفر فردای وزیر بهداشت به استان مرکزی، گفت: فردا موضوع بیمارستان ولیعصر اراک در حضور وزیر پیگیری می شود، البته این پروژه در دولت دوازدهم خاتمه نمی یابد و بعد از اختلافات زیاد بین پیمانکار و کارفرما که تمام استان برای رفع آن تلاش کردند، قرارداد پیمانکار لغو شد، در حال حاضر پیمانکار جدید کار را آغاز کرده است البته بیمارستان خمین با سرعت خوب پیشرفت دارد و امیدواریم تا پایان تابستان بهره برداری شود.

بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک

به گزارش ممتازنیوز، در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در خصوص بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: بازنگری در حال انجام است، به نظر نمی رسد که با طرح قبلی اختلاف داشته باشیم البته سیاهه انتشار در حال تکمیل شدن است و به نظر می رسد امسال در بازنگری طرح به نتایج نهایی دست یابیم.

مهدی زندیه وکیلی با بیان اینکه اراک در اجرای طرح عملکرد موفقی داشته است به طوری که تعداد روزهای ناسالم نسبت به گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: به نظر می رسد که در مسیر درستی حرکت کردیم و در دولت دوازدهم موضوع کنترل آلودگی به خوبی انجام گرفت. البته آلودگی در نیمه نخست سال فرامرزی و خارجی است و ارتباطی به صنایع و خودروها ندارد. باید اقدامات برون مرزی انجام گیرد و تمرکز را بر رفع آلودگی های نیمه دوم سال گذاشت.

وی در خصوص پروژه های نیمه تمام استان اظهار کرد: پروژه های شهری مانند میدان مقاومت، مجتمع فرهنگی آشتیان و برخی پروژه های دیگر در آستانه افتتاح است و حتی برخی پروژه های مانند پروژه ۸ هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن نیز کلنگ زنی خواهد شد.

زندیه وکیلی در خصوص وضعیت بیمارستان ولیعصر گفت: امروز پیمانکار جدید با شرایط لازم مشغول به کار و پروژه فعال است و مسئله قیمت های پروژه که یکی از موارد مورد اختلاف بود حل شده و تامین اعتبار لازم صورت گرفته است و به نظر می رسد تا پایان سال کار تاسیساتی و ساختمانی به پایان برسد و پیمانکار جدید قول اتمام کار برای یک سال آینده را داده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.