اقدامات عربستان مایه ننگ اسلام است/ پیگیری سرنوشت امام موسی صدر

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با وی، ضمن بیان اینکه اقدامات دولت عربستان با مواضع اسلام سازگاری ندارد، افزود: دین اسلام دین مهربانی است اما اقدامات این کشور وهابی باعث ننگ اسلام و مسلمین است.

وی با بیان اینکه عربستان نوکر آمریکا است و به ساز آنها می‌رقصد، افزود: این کشور پول و نفت خود را در اختیار مقاصد آمریکا و استکبار قرار داده است.

افرادی چون نصرالله بیداری اسلامی در کشور‌ها را رهبری کنند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به بیداری کشورهای اسلامی در منطقه اظهار داشت: از ابتدای بیداری اسلامی اعلام کردیم که باید افرادی همچون سید حسن نصرالله در این کشور‌ها خیزش‌ها را رهبری کنند.

وی تاکید کرد: مردم مسلمان بپاخاسته در این کشور‌ها نیازمند رهبری هستند تا این قیام‌ها را هدایت کند چرا که دشمنان همواره در کمین هستند تا این اقدامات را به نفع خود مصادره کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نهضت مشروطه در ایران و مصادره شدن آن توسط خارجی‌ها اظهار داشت: نهضت مشروطه اتفاق بزرگی در ایران بود که توسط انگلیسی‌ها مصادره شد و از دل آن فردی همانند رضاخان بیرون آمد.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: امروز عمره رفتن زائران ایرانی به نفع عربستان و به ضرر ایران است چرا که در آنجا با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند اما ما نمی‌خواهیم که خانه خدا و مدینه خالی از زائر شوند.

وی افزود: باید سران کشور جلسه‌ای مشورتی ترتیب دهند تا در قبال برخوردهای عربستانی‌ها با جمهوری اسلامی ایران تصمیم خوبی گرفته شود و سکوت و بی‌تفاوتی در این زمینه جایز نیست.

آیت الله نوری همدانی در ادامه از معاون وزیر امور خواجه خواست تا سرنوشت امام موسی صدر در لیبی با جدیت پی‌گیری شود. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.