اقدامی در راستای تثبیت مالکیت‌ها

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور اسناد کاداستری اقدامی پایدار در تثبیت مالکیت‌هاست و سبب تسهیل و تسریع در امر نقل و انتقال قانونی مالکیت‌ها می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم شاهرخیان در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و تازه ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی با اشاره به آثار مختلف صدور اسناد مالکیت کاداستری، گفت: در فرایند صدور اسناد مالکیت قدیمی، استناد به حدود اربعه املاک، توصیفی بود و در سیستم صدور اسناد مالکیت کاداستری این امر به رقومی و مستند به نقشه‌های UTM تغییر یافته که درصد هرگونه جعل، اشتباه و مغایرت را به حداقل کاهش داده است.

وی افزود: به رغم مشکلات فراوان، اقدامات چشمگیری در سال‌های قبل در سازمان ثبت اسناد انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای کامل کاداستر شهری اشاره کرد و اجرای کاداستر جامع کشور نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

شاهرخیان گفت: پاسخ الکترونیکی به استعلامات نیز یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت اسناد بوده که با این اقدام، ارتباط واحدهای ثبتی با دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و مسائل و مشکلات قبلی به حداقل رسیده است.

وی حذف اوراق بهادار از دفاتر اسناد رسمی را از دیگر اقدامات موفق صورت گرفته در این سازمان عنوان کرد و افزود: کار مهم دیگری که به زودی در دفاتر ثبت اسناد انجام می‌شود، ثبت آنی معاملات در دفاتر اسناد رسمی است که در این راستا تمامی فرم‌ها به صورت الکترونیکی تولید و بهره‌برداری می‌شود و تمامی اطلاعات معاملات انجام شده در دفاتر اسناد رسمی، همزمان در بانک جامع اطلاعات سازمان نیز قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در دو سال آینده تمام فرایندهای ثبتی قابل عرضه در فضای مجازی، از این طریق ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا



آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.