اقدام احمدی‌نژاد در همراهی با مشایی “مجرمانه” است/ صراحت قانون بر انفصال از خدمات دولتی و حبس

۲۳اردیبهشت،

یک وکیل دادگستری گفت: هیچکدام از هیئت‌های اجرایی و نظارتی اجازه ندارند به هیچ نحوی در رابطه با نامزدهای انتخاباتی اعلام موضع کنند، تا جائیکه قانونگذار برای آن ضمانت اجرا نیز تعیین کرده است

“محمود صادقی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با تاکید بر غیرقانونی بودن حضور رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور به همراه مشایی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، اقدام اخیر احمدی‌نژاد در معرفی یکی از اشخاص به عنوان نامزد انتخابات تخلف بوده و عنوان “مجرمانه” دارد‌.

وی تصریح کرد: هیچکدام از هیئت‌های اجرایی و نظارتی اجازه ندارند به هیچ نحوی در رابطه با نامزدهای انتخاباتی اعلام موضع کنند، تا جائیکه قانونگذار برای آن ضمانت اجرا نیز تعیین کرده است.
 
صادقی با اشاره به ماده ۹۳ قانون ریاست‌جمهوری گفت: قانون برای ضمانت اجرایی این کار غیرقانونی، انفصال از خدمات دولتی به مدت ۶ ماه و حبس را در نظر گرفته است.

این حقوقدان توضیحات غلامحسین الهام در این زمینه را توجیه خواند و اظهار داشت: صحبت‌های “الهام” در این رابطه با بی‌طرفی مقامات اجرایی مغایرت دارد؛ هرچند که چند ماه است کارناوال انتخاباتی دولت به راه افتاده است‌.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.