اقدام اخیر آژانس مرزی انگلیس و سرگردانی و نارضایتی دانشجویان خارجی

۹ م دیماه ،

22-407.jpg

تأخیر در صدور ویزا و ضبط پاسپورت دانشجویان خارجی درپی اقدام اخیر آژانس مرزی کشور انگلیس، سبب سرگردانی تعداد بسیاری از دانشجویان و بازماندن از سفر به کشورشان شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آژانس مرزی کشور انگلیس اخیرا ضمن ضبط ویزای بسیاری از دانشجویان، ‌از آنان خواسته است تا نسبت به درخواست مجدد صدور ویزا اقدام نکنند.

در پی این اقدام از دانشجویان مدرسه فیلم‌سازی لندن که از کشورهای دوردستی مانند ایالات متحده آمریکا، لبنان و روسیه در این مدرسه مشغول به تحصیل می باشند خواسته شده است تا قبل از آغاز سال تحصیلی تازه گذرنامه‌های خود را تسلیم آژانس مرزی دولت انگلیس نموده تا طبق قوانین تازه آموزشی در این کشور نسبت به صدور مجدد ویزای نامبردگان اقدام شود.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلدنیوز، این مسئله سبب سرگردانی بسیاری از دانشجویان در آستانه تعطیلات سال تازه میلادی قبل شده است.

در همین راستا شهردار لندن در پی درخواست دانشجویان مدرسه فیلم‌سازی لندن، وارد عمل شده و طی نامه‌ای خطاب به آژانس مرزی این کشور خواستار تسریع در روند صدور ویزاها شده است.

نیک روفیوئرزو، دانشجوی ۲۷ ساله مقطع فوق لیسانس می‌گوید: نتوانسته است برای ملاقات مادربزرگ سالخورده و بیمارش و همینطور عمویش که مبتلا به دیابت است و ممکن است این آخرین سال نو آنها باشد، به موطن خود یعنی کالیفرنیا بازگردد.

سایر دانشجویان نیز ضمن ابراز نارضایتی از این وضعیت، از اینکه نمی‌توانند تعطیلات سال نو میلادی را در کنار خانواده‌های خود جشن بگیرند، بسیار ناراحت می باشند.

آژانس مرزی کشور انگلیس اعلام کرد: یکی از پاسپورت‌ها پس از صدور، تحویل اداره پست گردیده و مابقی درخواست‌ها نیز در حال رسیدگی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.